Ostatnie stoiska wystawiennicze! Zostań wystawcą

Kup bilet

Wiadomości SMS a e-commerce. Podstawowa droga komunikacji z klientem

Choć wydaje się, że wiadomości SMS to zbyt osobista droga do kontaktu z klientem, są jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia z komunikatem – również w branży e-commerce.

Jaki jest współczynnik otwarcia wiadomości e-mail od nieznanych nadawców? A od tych, których poczta może zakwalifikować jako spam? W najlepszym scenariuszu to 20-30 procent. Często te wskaźniki są dużo niższe. Jest jednak sposób, by bezpośrednio i z wysoką skutecznością dotrzeć do odbiorcy, co w działaniach e-commerce jest niezbędne. Raport firmy Garnter wskazał, że wiadomości SMS są otwierane w 98 procentach przypadków. To oznacza, że są jednym z najskuteczniejszych narzędzi służących do kontaktu z klientem.

Smartfon przedłużeniem nas samych

Dlaczego rola wiadomości SMS jest nie do przecenienia? Z analizy przeprowadzonej przez DScout wynika, że przeciętny użytkownik dotyka ekranu swojego telefonu komórkowego 2617 razy dziennie i patrzy na niego przez 2 godziny i 42 minuty. Niekiedy czas spędzony wzrasta do 3 godzin i 45 minut i cały czas rośnie.

To pokazuje, że bezpośrednie wiadomości są kluczem do porozumienia się z konsumentem. Prawdopodobieństwo, że je przegapi lub pominie jest dużo niższe niż w przypadku jakiekolwiek innego typu kontaktu chłodnego.

Klucz do sukcesu? Umiar

Wiadomości SMS trafiają bezpośrednio do odbiorcy. Conversmart, twierdzi, że około 80 procent klientów e-commerce nie ma nic przeciwko ich otrzymywaniu. Zresztą, przy zakładaniu kont osobistych wyrażają na to zgodę. Najważniejsze jest jednak to, by nie nadużywać ich dobrej woli.

Jak wykorzystać komunikację SMS w e-commerce?

Warto zacząć od wiadomości transakcyjnych. To dość oczywiste wykorzystanie, ale wciąż nie tak popularne. Powiadamianie kupujących o otrzymaniu, wysłaniu i dostarczeniu zamówienia buduje zaufanie relacji. To pierwsze kroki, by przekonać konsumenta do kojarzenia podobnych komunikatów z czymś pozytywnym.

Monitoruj analitykę internetową pod kątem odsetka odwiedzających z urządzenia mobilnego. Odsetek ten może wynosić 50 procent lub więcej, w zależności od produktów i docelowych odbiorców. Mając to na uwadze, niektórzy detaliści i sprzedawcy B2B używają wiadomości SMS zamiast czatu internetowego.

SMS może być również dobrym narzędziem do generowania recenzji i sprawdzenia zadowolenia klienta z usług. To pozytywnie wpłynie na odbiór firmy jako chętnej do zmieniania usług ku większemu zadowoleniu klienta.

Co ciekawe, eksperci z PracticalEcommerce doradzają unikania nadmiernych rabatów. Dyskontowanie ma swoje miejsce zarówno w transakcjach detalicznych, jak również hurtowych, ale można z nim przesadzić. Nie zmienia to faktu, że w dość dużych odstępach czasu to świetne narzędzie docenienia lojalności.

eTradeShow
Termin: 18 maja 2021
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa

Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!

Rahim Blak i Mosaico Partnerem Strategicznym eTradeShow!

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Cztery sceny, jeszcze więcej informacji i pełnia wiedzy o e-commerce. Czas na eTrade Show

15 września Warszawa stanie się centrum krajowego dialogu na temat e-commerce. To właśnie tego dnia najwięksi eksperci z branży podczas…

Jak zapewnić bezpieczeństwo e-commerce?

E-commerce w Polsce przeżywa „boom”, którego wcześniej nie było. Pandemia wymusiła wprowadzenie zmian, które bez tego bodźca zajęłyby kilka lat.…

Przyszłość e-commerce. Skok jak od Marketplace do własnej firmy

Zamiłowanie klientów do handlu elektronicznego wzrosło wykładniczo w ostatnim roku z powodu pandemii wywołanej przez COVID-19. Nawet gdy wszystko wróciło…