Jaki jest współczynnik otwarcia wiadomości e-mail od nieznanych nadawców? A od tych, których poczta może zakwalifikować jako spam? W najlepszym scenariuszu to 20-30 procent. Często te wskaźniki są dużo niższe. Jest jednak sposób, by bezpośrednio i z wysoką skutecznością dotrzeć do odbiorcy, co w działaniach e-commerce jest niezbędne. Raport firmy Garnter wskazał, że wiadomości SMS są otwierane w 98 procentach przypadków. To oznacza, że są jednym z najskuteczniejszych narzędzi służących do kontaktu z klientem.
Dlaczego rola wiadomości SMS jest nie do przecenienia? Z analizy przeprowadzonej przez DScout wynika, że przeciętny użytkownik dotyka ekranu swojego telefonu komórkowego 2617 razy dziennie i patrzy na niego przez 2 godziny i 42 minuty. Niekiedy czas spędzony wzrasta do 3 godzin i 45 minut i cały czas rośnie.
To pokazuje, że bezpośrednie wiadomości są kluczem do porozumienia się z konsumentem. Prawdopodobieństwo, że je przegapi lub pominie jest dużo niższe niż w przypadku jakiekolwiek innego typu kontaktu chłodnego.
Wiadomości SMS trafiają bezpośrednio do odbiorcy. Conversmart, twierdzi, że około 80 procent klientów e-commerce nie ma nic przeciwko ich otrzymywaniu. Zresztą, przy zakładaniu kont osobistych wyrażają na to zgodę. Najważniejsze jest jednak to, by nie nadużywać ich dobrej woli.
Warto zacząć od wiadomości transakcyjnych. To dość oczywiste wykorzystanie, ale wciąż nie tak popularne. Powiadamianie kupujących o otrzymaniu, wysłaniu i dostarczeniu zamówienia buduje zaufanie relacji. To pierwsze kroki, by przekonać konsumenta do kojarzenia podobnych komunikatów z czymś pozytywnym.
Monitoruj analitykę internetową pod kątem odsetka odwiedzających z urządzenia mobilnego. Odsetek ten może wynosić 50 procent lub więcej, w zależności od produktów i docelowych odbiorców. Mając to na uwadze, niektórzy detaliści i sprzedawcy B2B używają wiadomości SMS zamiast czatu internetowego.
SMS może być również dobrym narzędziem do generowania recenzji i sprawdzenia zadowolenia klienta z usług. To pozytywnie wpłynie na odbiór firmy jako chętnej do zmieniania usług ku większemu zadowoleniu klienta.
Co ciekawe, eksperci z PracticalEcommerce doradzają unikania nadmiernych rabatów. Dyskontowanie ma swoje miejsce zarówno w transakcjach detalicznych, jak również hurtowych, ale można z nim przesadzić. Nie zmienia to faktu, że w dość dużych odstępach czasu to świetne narzędzie docenienia lojalności.
eTradeShow
Termin: 18 maja 2021
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa
Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.
Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!
Rahim Blak i Mosaico Partnerem Strategicznym eTradeShow!
Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:
eTrade Show Team