eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Gwałtowny wzrost udziału e-commerce w handlu i stawianie na UX. Trendy w e-commerce 2021

E-commerce to ciągle zmieniająca się branża. Każdego roku pojawia się kilka nowych pomysłów, które mogą pomóc firmie rozwijać się i prześcignąć konkurencję. Kolejny rok pod tym względem nie będzie inny. Trendy w e-commerce 2021.

Według badań branżowych przeprowadzonych w ostatnich miesiącach, światowa sprzedaż e-commerce ma wzrosnąć o prawie 250 procent do 2021 roku. To oznacza, że trendy w e-commerce 2021 będą odgrywać jeszcze większą rolę.

Handel głosowy wkracza na salony

Na trendy w e-commerce 2021 patrzy się w znaczeniu globalnym. To, co jest już normą w Stanach Zjednoczonych, coraz lepiej radzi sobie również poza granicami. Popularna Alexa, czyli produkt Amazona, czy Google Home z Asystentem Google mocno zmieniły systematykę codziennego działania. Nie chodzi tu wyłącznie o asystenta budzenia, ale również handel głosowy.

Ta dokładna technologia wprowadza kolejne języki regionalne do wirtualnych asystentów, aby pomóc konsumentom wygodniej robić zakupy. Według 3dCart Company jednym prostym, ale bardzo skutecznym sposobem na przechwycenie większej ilości ruchu organicznego z wyszukiwań głosowych do sklepu e-commerce jest optymalizacja zawartości lejka konwersji na najwyższym poziomie. Celem jest uwzględnienie odpowiedzi na typowe pytania konsumentów dotyczące produktów lub rynku. Przyciąganie, angażowanie i oferowanie wartości potencjalnym klientom za pośrednictwem ukierunkowanych treści w zgrabny sposób umieszcza ich bezpośrednio na ścieżce konwersji, gdy chcą dokonać zakupu później. Wystarczy szybkie wyszukiwanie głosowe od internauty szukającego porady, jak zmniejszyć obrażenia podczas biegania. To prowadzi z kolei do przeczytania posta na blogu opartego na rozwiązaniach. Następnie skutkuje sprzedażą wkładek do butów do biegania. Handel głosowy jest teraz zbyt istotny, aby go zignorować.

Minus? Jeszcze nie ma wersji Alexy czy Siri po polsku.

Chatbot od ogółu do szczegółu

Handel społecznościowy to podstawa, lecz ogólne rozmowy bardzo zniechęcają klientów. Skoro technologia może uczynić wszystko możliwym, pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą należy zrobić, jest stworzenie bardziej osobistego, rzeczywistego i opartego na doświadczeniach chatbota.

To skuteczne narzędzie do budowania angażujących rozmów. Na drodze testu user experience warto upewnić się, że chatbot posiada odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Musi także przekierowywać użytkowników linkami do odpowiednich stron pomocy. Ponadto, zespół obsługi klienta powinien mieć możliwość odebrania rozmowy, gdy interwencja stanie się konieczna.

Trendy w e-commerce 2021

Odejście od tradycyjnych kanałów w B2B

Zwiększona integracja e-commerce podsyca trend stawiania na lepsze doświadczenia kupujących. Jak zauważył Amazon, 73 procent kupujących online to pokolenie milenialsów. 68 procent specjalistów ds. zakupów woli szukać informacji o produktach w internecie (z tego aż 61 procent korzysta z urządzenia mobilnego), niż rozmawiać ze sprzedawcą.

Tradycyjne kanały sprzedaży B2B (katalogi, akwizycja) nie są tak popularne jak w przeszłości. Najlepszym dowodem na to jest choćby rezygnacja IKEA z produkcji tradycyjnych katalogów. W 2021 r. dostawcy B2B będą korzystać z technologii i praktyk handlu elektronicznego konsumenckiego. Doświadczenia klienta biznesowego wzbogaci się dzięki lepszym stronom internetowym, kanałom sprzedaży, aplikacjom mobilnym oraz odpowiednim poziomom personalizacji, integracji i dostosowywania.

PWA zamiast aplikacji

Wiele sklepów e-commerce tworzy dedykowane aplikacje mobilne. Mają one ułatwić użytkownikom zakupy na urządzeniach mobilnych. Gdy ci jednak są proszeni o zainstalowanie aplikacji mobilnych, by sfinalizować transakcję, w większości przypadków odchodzą. Progresywne aplikacje internetowe są w tej sytuacji zbawieniem. Trendy w e-commerce 2021 opierają się w dużej mierze na nich.

PWA to strona internetowa, która zapewnia użytkownikom dokładnie takie wrażenia jak aplikacja. Poprawia jakość zakupów bez inwestowania czasu i pieniędzy w tworzenie aplikacji mobilnych. Pozytywnie przekłada się na UX, zapewniając szybkie ładowanie strony, powiadomienia push, responsywność, dostosowanie do wszystkich wyszukiwarek internetowych, bezproblemowe automatyczne aktualizacje i nieprzerwany dostęp w trybie offline.

Ekoświadomość

To podpunkt, który dla handlu internetowego pozornie nie ma znaczenia. Okazuje się jednak, że otwarcie dużej części konsumentów na myślenie ekologiczne, jest czymś, czego trendy w e-commerce 2021 nie mogą pominąć.

Życie w dobie powszechnej globalizacji mocno wpłynęło na handel w sieci. Popularność zyskały takie platformy, jak AliExpress, które pozwalały na zakup rzeczy z drugiego końca świata bez większych kosztów. Coraz większa świadomość śladu ekologicznego, które pozostawiają tego typu wybory konsumenckie sprawiła, że klienci otworzyli się na zakupy lokalne. Nie dziwi więc ruch ze strony Allegro, które stworzyło przestrzeń do zakupów bliskich. Dzięki temu odebrana została część kupujących na OLX, ale również pozyskano tych, dla których liczy się lokalność zakupu i jak najmniejszy ślad.

Ponadto, w tym duchu 2021 rok przyniesie zmiany w kwestii opakowań i tworzyw, z których są robione. Wszystko, by stawiać na biodegradowalność.

To jest era handlu mobilnego

Obecnie w globalnie ponad 60 procent ruchu w e-commerce pochodzi z mobile’u. W 2021 roku prognozuje się, że będzie go prawie 75 procent. Przewiduje się również, że 30 procent z klientów odrzuci zakupy, gdy zobaczą, że te nie są dostosowane pod konsumenta korzystającego z telefonu komórkowego czy tabletu.

Co zrobić, by sprawdzić, jak zachowuje się witryna w podglądzie? Pomoże w tym test optymalizacji mobilnej Google. Wystarczy wpisać adres URL w narzędziu, a pokaże, czy sklep internetowy jest responsywny. Wskaże również, czy w witrynie występują problemy z ładowaniem.

eTradeShow
Termin: 18 maja 2021
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa

Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!

Rahim Blak i Mosaico Partnerem Strategicznym eTradeShow!

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

Weź udział w Konkursie Deva Group & eTradeShow

Wygraj szkolenie Deva Group! Co musisz zrobić, żeby wziąć udział w konkursie? Wskaż w komentarzu (kliknij TUTAJ) pod postem 5 NIEZBĘDNYCH…

Rahim Blak: Nadchodzi nowy wymiar e-commerce

– Ponad dwa lata temu postawiłem na tokenizację. Wszyscy pytali się, o co chodzi z tymi Pokemonami. Teraz okazuje się,…

Praca zdalna – z Peoplefone Polska S.A. to całkiem proste

Wiele firm zamyka swoje biura i decyduje się na pracę zdalną ze względu na zagrożenie spowodowane koronawirusem. Spotkania biznesowe przenoszą…