Kup bilet

Trendy e-commerce 2022

Nowy Rok to nowe rozdanie. Poznaj trendy e-commerce 2022, które z pewnością pomogą ci w rozwoju działalności.

Trendy e-commerce 2022. Mniej zaczyna znaczyć więcej

Handel cyfrowy stał się główną drogą dotarcia do rynku dla większości branż. Wiele firm jest przyzwyczajonych do implementowania nowych technologii. Coraz częściej są to niszowe funkcje i rozwiązania, które nie odnoszą się do potrzeb dużej grupy klientów. Trendy e-commerce 2022 opierać się będą na większej niż dotychczas wstrzemięźliwości. Mniej zaczyna znaczyć więcej. Jak to przekłada się na funkcjonowanie strony internetowej?

Jeśli platforma e-commerce ma problemy z utrzymaniem stabilności, jest to prawdopodobnie spowodowane wysoką liczbą integracji stron trzecich. Warto zrezygnować z wtyczek i dodatkowych aplikacji, które przydają się w niewielu przypadkach i przez użytkowników nie są wykorzystywane często. Obciążają one zarówno witrynę, jak i budżet niepotrzebnie.

Czytaj również: Rahim Blak: Nadchodzi nowy wymiar e-commerce

Trendy e-commerce 2022. Social media jako kanał sprzedaży

TikTok to najczęściej pobierana aplikacja w sklepie Apple App Store. Użytkownicy wydają na niej rocznie… ponad 200 milionów złotych. Większość platform ewoluuje, aby ułatwić handel społecznościowy. Wszystko po to, by osoby korzystające z nich mogły kupować produkty od sprzedawców zewnętrznych bez opuszczania aplikacji.

Inne przykłady? W 2020 roku Instagram uruchomił kartę „zakupy”, aby użytkownicy mogli odkrywać nowe produkty. Facebook zachęca sprzedawców do korzystania z wbudowanej witryny sklepowej i uprościł proces przesyłania produktów. Pinterest używa szpilek do kupienia, aby promować przedmioty na sprzedaż.

„Zakupy na żywo” to jeden z trendów w handlu mobilnym, który według prognoz ma wzrosnąć w 2022 roku.

Trendy e-commerce 2022. Klient zaczyna doceniać lokalność

Konsumenci podchodzą do zakupów coraz bardziej świadomie. Widzą, że lokalne firmy borykają się z problemami i chcą im pomóc. „Kupuj lokalnie” to coś więcej niż tylko hasło; to symbol solidarności na rynku konsumenckim w czasach pandemii.

Badania dowodzą, że 65 procent konsumentów twierdzi, że chce kupować produkty marek, które opowiadają się za zrównoważonym rozwojem. Brandy, które stawiają na praktyki przyjazne środowisku, zdominują rynek w nadchodzących latach. Ważnym punktem zapalnym tego trendu jest również to, że niezależni detaliści są w stanie być bardziej elastyczni w stosunku do potrzeb klientów.

Czytaj również: Płatności bezgotówkowe w natarciu. Koronawirus sprawił, że przejmują rynek

Trendy e-commerce 2022. Samo zdjęcie już nie wystarcza

Handel wizualny przenosi marketing na zupełnie inny poziom. Zamiast korzystać ze zdjęć produktów, idzie o krok dalej, włączając inne rodzaje treści, takie jak te generowane przez użytkowników, interaktywne, angażujące i filmowe. Samo zdjęcie w e-commerce już nie wystarcza.

Trendy e-commerce 2022. Personalizacja na topie

Analizy wskazują, że 80 procent konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupów w firmie oferującej spersonalizowane treści i promocje. Zazwyczaj prowadzi to do 20-procentowego wzrostu współczynnika konwersji dla użytkowników witryny.

Platforma e-commerce 2022 powinna więc oferować podstawowe narzędzia do personalizacji, aby umożliwić dostosowanie doświadczeń do klientów.

eTradeShow
Termin: 10 marca 2022
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa

Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

E-commerce za granicą. Jak dotrzeć do nowych klientów?

Rozwinięcie biznesu e-commerce za granicą wymaga odrobienia sporej „pracy domowej”. Należy zrozumieć rynki, odkryć, co najlepiej sprawdza się w handlu…

Wprowadź w życie swoją wizję #DZIAŁAJONLINE

'merce - hybrydowa platforma e-commerce! Z myślą o firmach, które planują przeniesienie swojej sprzedaży B2B do internetu, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik…