Ostatnie stoiska wystawiennicze! Zostań wystawcą

Kup bilet

Reklama na Youtube – wszystko, co należy o niej wiedzieć

Dwa miliardy użytkowników ogólnie i około trzydziestu milionów w samej Polsce. Youtube jest platformą, z której korzysta znakomita większość ludzi, a co za tym idzie – ciekawą opcją reklamową.

Dlaczego warto inwestować w reklamę na Youtube?

Przede wszystkim rynek ten nie jest jeszcze w pełni nasycony. Ostatnie lata były dla Facebooka i Instagrama okresem największych żniw. Co ciekawe, przez wiele lat Youtube lądował w czołówkach najgorszych konceptów internetowych z powodu braku możliwości monetyzacji i reklam. To się jednak zmieniło i z każdym rokiem spotów promujących towary lub usługi znacząco przybywa.

Skoro jest to jednak stosunkowo nowy koncept, jest też tańszy. Rywalizacja o przestrzeń reklamową na Facebooku zwiększa się przy przy utrzymujących się statystykach korzystania z tej platformy. To z kolei oznacza, że konkurencja rośnie, a same reklamy stają się droższe. Statystyki pokazują, że za kliknięcie należy zapłacić w tej chwili nawet trzy razy więcej niż w przypadku reklamy na Youtube.

Nie można jednak pominąć faktu, że stworzenie spotu video wymaga o wiele większego zaangażowania niż w przypadku spotów graficznych. I to jest jedno ze źródeł mniejszej popularności Youtube w stosunku do Facebooka czy Instagrama. Co jest zyskiem? Naliczanie kosztów w odniesieniu do konkretnej liczby sekund zaprezentowanej reklamy. Nawet jeśli użytkownik może przerwać wyświetlanie spotu po pięciu sekundach, faktycznie naliczanie odnosić się będzie do tych, którzy obejrzą go cały. Rzecz jasna – koszt takiego rozwiązania jest odpowiednio droższy.

Co potrzebne jest do reklamy?

Składowe są trzy – aktywny kanał, gotowy spot reklamy oraz aktywne konto Google Ads, do którego podpięta jest karta, z której Youtube ściągać będzie należności.

Rodzaje reklam na Youtube

Rodzajów reklam na Youtube jest kilka:
- True View In-stream – czyli wyświetlanie przed oglądanym materiałem video. Najczęściej z możliwością przerwania po 5 sekundach
- True View Discovery – wyświetlanie reklam obok filmów w wynikach wyszukiwania
- reklamy displayowe - wyświetlane na prawo od filmu i nad listą proponowanych pozycji. W przypadku większych odtwarzaczy reklama może wyświetlać się pod filmem.
- nakładki reklamowe - częściowo przezroczyste nakładki reklamowe widoczne w dolnych 20% okna filmu.
- reklamy video niemożliwe do pominięcia - reklamy tego typu muszą być wyświetlone w całości, zanim rozpocznie się odtwarzanie filmu. Mogą pojawiać się przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu
- bumpery reklamowe - reklamy wideo niemożliwe do pominięcia, które trwają do 6 sekund i muszą być wyświetlane, zanim rozpocznie się odtwarzanie filmu
- karty sponsorowane - karty sponsorowane wyświetlają treści, które mogą być związane z filmem, np. produkty, które są w nim prezentowane. Widzowie zobaczą kartę przez kilka sekund. Mogą też kliknąć ikonę w prawym górnym rogu filmu, aby przeglądać karty

W przypadku bardzo krótkich filmów (około 30-sekundowych) niektóre formaty reklam, takie jak reklamy, których nie da się pominąć, reklamy możliwe do pominięcia i bumpery reklamowe, najprawdopodobniej nie będą się wyświetlać.

Youtube

Najważniejsze odnośnie do reklam

Budżet zależy wyłącznie od możliwości i potrzeb klienta, podobnie jak czas trwania kampanii. Każdy emitowany spot musi być zatwierdzony przez administratora. Podobnie ma się to w przypadku Facebooka. Weryfikacja może potrwać do 24 godzin, ale zdarzą się przypadki, kiedy pochłania to znacznie więcej czasu.

Sposoby rozliczeń reklam na Youtube:
- CPM – czyli koszt za tysiąc wyświetleń miniaturki reklamowanego filmu
- CPV – czyli koszt za pojedyncze wyświetlenie video

Co jeszcze trzeba ustalić?
- język odbiorców
- lokalizacja
- wybór zasobów reklamowych – promocja przy treściach kontrowersyjnych
- wykluczenie treści – polega na odrzuceniu części treści przy promocji filmu
- urządzenia, na których wyświetla się reklamę
- systemy operacyjne, na których ma być wyświetlana reklama
- capping – ograniczenie liczby wyświetleń reklamy jednemu klientowi
- wiek i płeć odbiorców
- hasła powiązane z reklamą

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

„Media bez wyboru”, czyli branża protestuje przeciwko działaniom rządu

Kilka dni temu polskie media obiegła informacja, że rząd rozpoczął pracę nad nowym podatkiem, który dosięgnie koncernu medialnego i opierającego…

Młody odbiorca i idealna platforma do prezentacji marki. Reklama na TikToku

Choć dla wielu TikTok należy do rzadziej odwiedzanych mediów społecznościowych, dla młodszej grupy odbiorców jest on w tej chwili wiodącą…

Raport z badania: Koronawirus, a rynek influencerów w Polsce

Przedstawiamy raport z badania, do którego zaprosiliśmy marketerów (reklamodawców) korzystających z usług influencerów w różnych modelach zakupowych. W badaniu wzięło…