eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Reklama na Youtube – wszystko, co należy o niej wiedzieć

Dwa miliardy użytkowników ogólnie i około trzydziestu milionów w samej Polsce. Youtube jest platformą, z której korzysta znakomita większość ludzi, a co za tym idzie – ciekawą opcją reklamową.

Dlaczego warto inwestować w reklamę na Youtube?

Przede wszystkim rynek ten nie jest jeszcze w pełni nasycony. Ostatnie lata były dla Facebooka i Instagrama okresem największych żniw. Co ciekawe, przez wiele lat Youtube lądował w czołówkach najgorszych konceptów internetowych z powodu braku możliwości monetyzacji i reklam. To się jednak zmieniło i z każdym rokiem spotów promujących towary lub usługi znacząco przybywa.

Skoro jest to jednak stosunkowo nowy koncept, jest też tańszy. Rywalizacja o przestrzeń reklamową na Facebooku zwiększa się przy przy utrzymujących się statystykach korzystania z tej platformy. To z kolei oznacza, że konkurencja rośnie, a same reklamy stają się droższe. Statystyki pokazują, że za kliknięcie należy zapłacić w tej chwili nawet trzy razy więcej niż w przypadku reklamy na Youtube.

Nie można jednak pominąć faktu, że stworzenie spotu video wymaga o wiele większego zaangażowania niż w przypadku spotów graficznych. I to jest jedno ze źródeł mniejszej popularności Youtube w stosunku do Facebooka czy Instagrama. Co jest zyskiem? Naliczanie kosztów w odniesieniu do konkretnej liczby sekund zaprezentowanej reklamy. Nawet jeśli użytkownik może przerwać wyświetlanie spotu po pięciu sekundach, faktycznie naliczanie odnosić się będzie do tych, którzy obejrzą go cały. Rzecz jasna – koszt takiego rozwiązania jest odpowiednio droższy.

Co potrzebne jest do reklamy?

Składowe są trzy – aktywny kanał, gotowy spot reklamy oraz aktywne konto Google Ads, do którego podpięta jest karta, z której Youtube ściągać będzie należności.

Rodzaje reklam na Youtube

Rodzajów reklam na Youtube jest kilka:
- True View In-stream – czyli wyświetlanie przed oglądanym materiałem video. Najczęściej z możliwością przerwania po 5 sekundach
- True View Discovery – wyświetlanie reklam obok filmów w wynikach wyszukiwania
- reklamy displayowe - wyświetlane na prawo od filmu i nad listą proponowanych pozycji. W przypadku większych odtwarzaczy reklama może wyświetlać się pod filmem.
- nakładki reklamowe - częściowo przezroczyste nakładki reklamowe widoczne w dolnych 20% okna filmu.
- reklamy video niemożliwe do pominięcia - reklamy tego typu muszą być wyświetlone w całości, zanim rozpocznie się odtwarzanie filmu. Mogą pojawiać się przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu
- bumpery reklamowe - reklamy wideo niemożliwe do pominięcia, które trwają do 6 sekund i muszą być wyświetlane, zanim rozpocznie się odtwarzanie filmu
- karty sponsorowane - karty sponsorowane wyświetlają treści, które mogą być związane z filmem, np. produkty, które są w nim prezentowane. Widzowie zobaczą kartę przez kilka sekund. Mogą też kliknąć ikonę w prawym górnym rogu filmu, aby przeglądać karty

W przypadku bardzo krótkich filmów (około 30-sekundowych) niektóre formaty reklam, takie jak reklamy, których nie da się pominąć, reklamy możliwe do pominięcia i bumpery reklamowe, najprawdopodobniej nie będą się wyświetlać.

Youtube

Najważniejsze odnośnie do reklam

Budżet zależy wyłącznie od możliwości i potrzeb klienta, podobnie jak czas trwania kampanii. Każdy emitowany spot musi być zatwierdzony przez administratora. Podobnie ma się to w przypadku Facebooka. Weryfikacja może potrwać do 24 godzin, ale zdarzą się przypadki, kiedy pochłania to znacznie więcej czasu.

Sposoby rozliczeń reklam na Youtube:
- CPM – czyli koszt za tysiąc wyświetleń miniaturki reklamowanego filmu
- CPV – czyli koszt za pojedyncze wyświetlenie video

Co jeszcze trzeba ustalić?
- język odbiorców
- lokalizacja
- wybór zasobów reklamowych – promocja przy treściach kontrowersyjnych
- wykluczenie treści – polega na odrzuceniu części treści przy promocji filmu
- urządzenia, na których wyświetla się reklamę
- systemy operacyjne, na których ma być wyświetlana reklama
- capping – ograniczenie liczby wyświetleń reklamy jednemu klientowi
- wiek i płeć odbiorców
- hasła powiązane z reklamą

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

Młody odbiorca i idealna platforma do prezentacji marki. Reklama na TikToku

Choć dla wielu TikTok należy do rzadziej odwiedzanych mediów społecznościowych, dla młodszej grupy odbiorców jest on w tej chwili wiodącą…

Raport z badania: Koronawirus, a rynek influencerów w Polsce

Przedstawiamy raport z badania, do którego zaprosiliśmy marketerów (reklamodawców) korzystających z usług influencerów w różnych modelach zakupowych. W badaniu wzięło…

Wprowadź w życie swoją wizję #DZIAŁAJONLINE

'merce - hybrydowa platforma e-commerce! Z myślą o firmach, które planują przeniesienie swojej sprzedaży B2B do internetu, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik…