eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Młody odbiorca i idealna platforma do prezentacji marki. Reklama na TikToku

Choć dla wielu TikTok należy do rzadziej odwiedzanych mediów społecznościowych, dla młodszej grupy odbiorców jest on w tej chwili wiodącą aplikacją. To otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości prezentowania produktu. Reklama na TikToku – jak wygląda?

Starsze pokolenia podchodzą do TikToka z przymrużeniem oka, traktując ją jako wymysł dla znudzonej młodzieży. Nie powinno się jednak go bagatelizować. W tej chwili aplikacja ta jest trzecią najczęściej pobieraną w Polsce. W naszym kraju liczba użytkowników sięga już 2,5 miliona osób.

Profil użytkowników TikToka w Polsce

Badania z 2020 roku wskazują, że grupa osób, która korzysta z TikToka jest zróżnicowana. Najliczniej korzystający użytkownicy to osoby w wieku 14-15 lat (ponad 37 procent). 16-18-latków jest prawie 28 procent, natomiast 19-latków i starszych poniżej 10 procent. Jeśli chodzi o płeć odbiorców, to zdecydowanie przeważają kobiety (aż 95 procent).

Co ciekawe, według badań GetHero tylko 16 procent z nich obserwuje w aplikacji mniej niż 50 tiktokerów. 22 procent z kolei śledzi twórczość powyżej 500. Jedna na dziesięć pytanych osób korzysta z platformy, ponieważ traktuje ją jako sposób na poprawę humoru. 14 procent pobrało ją, być być na bieżąco z ciekawymi trendami.

Reklama na TikToku i jej rodzaje

Czy warto reklamować się na tej platformie? Wszystkie powyższe badania wskazują na to, że tak, jeśli produkt jest sprofilowany pod grupę docelową, która odpowiada aplikacji. Trudno będzie znaleźć klientów w przypadku towarów i usług przeznaczonych dla starszych odbiorców. Jeśli jednak spot chce się skierować w stronę młodszych osób, reklama na TikToku może być skuteczna.

Jakie rodzaje reklam zleceniodawca ma do wyboru? Opcje są podobne, choć mniej rozbudowane, niż w przypadku Facebooka czy Instagrama:
zasięg – umożliwia wyświetlanie reklamy maksymalnej liczbie osób z grupy docelowej w dopasowanej przez firmę częstotliwości. Ta forma nie służy do zbudowania sieci interakcji, a wyłącznie prezentowania danego produktu lub usługi
ruch – daje możliwość kierowania użytkowników do wybranej strony internetowej lub aplikacji. Dzięki niej można „przenieść” obserwujących z TikToka na inne platformy
instalacja aplikacji – działania w ramach tego celu zachęcają do pobrania aplikacji przez bezpośrednie połączenie jej ze stroną w sklepie
konwersja – dzięki pixelowi można pozyskiwać użytkowników skłonnych do wykonania czynności, takich jak na przykład rejestracja na stronie, zapisanie się na newsletter lub zakup

Reklama na TikToku

Formaty reklamy na Tik Toku

Tak, jak w przypadku innych aplikacji, istotny dla reklamodawcy jest również format komunikatów, które chcą kierować do potencjalnych klientów. Wśród nich znajdują się:
TopView – jest to pełnoformatowe video trwającego do 60 sekund, wpisujące się w schemat TikToka
Brand Takeover – statyczny lub dynamiczny format trwający 3 sekundy
Branded Hashtag Challenge – to innowacyjne rozwiązanie, pozwalające na zaproszenie użytkowników do udziału i tworzenia treści związanych z kampanią, które następnie oznacza się hashtagami
In-Feed Ads – to reklama pojawiająca się w dedykowanej użytkownikowi zakładce, która pozwala na interakcje z brandem
Branded Effects – jedna z najmniej nachalnych form reklamy. Dzięki filtrom, naklejkom czy efektom specjalnym użytkownicy mogą tworzyć własne narracje i sherować je dalej

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

Reklama na Youtube – wszystko, co należy o niej wiedzieć

Dwa miliardy użytkowników ogólnie i około trzydziestu milionów w samej Polsce. Youtube jest platformą, z której korzysta znakomita większość ludzi,…

Raport z badania: Koronawirus, a rynek influencerów w Polsce

Przedstawiamy raport z badania, do którego zaprosiliśmy marketerów (reklamodawców) korzystających z usług influencerów w różnych modelach zakupowych. W badaniu wzięło…

Wprowadź w życie swoją wizję #DZIAŁAJONLINE

'merce - hybrydowa platforma e-commerce! Z myślą o firmach, które planują przeniesienie swojej sprzedaży B2B do internetu, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik…