Kup bilet

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto i jak to zrobić?

Trudno znaleźć konferencję, magazyn lub poradnik marketingowy, w którym nie zostałoby poświęcone miejsce pozycjonowaniu oraz korzyściom, jakie daje firmom darmowy ruch z Google. Czym jest ta usługa, jaki fenomen kryje i jak się zabrać za jej realizację?

 

Usługa pozycjonowania oraz wszystkie jej składowe mają jeden podstawowy cel – zwiększanie przychodów z ruchu organicznego, czyli darmowego ruchu z wyszukiwarki. By go zrealizować, zadbać należy o jak największą liczbę słów kluczowych na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Strategii doboru słów kluczowych oraz samego działania jest wiele, ale efekt powinien być właśnie taki! Dlatego większość prosperujących biznesów internetowych bardzo dba o swój ruch organiczny.

W przypadku sklepów internetowych kanał ten często odpowiada za 40-70% ruchu i sprzedaży! Próżno szukać w internecie innego źródła ruchu, które jest w stanie dostarczyć ruch tak duży i o tak wysokiej jakości. Fakt ten powoduje, że każdy chce powalczyć o najwyższą pozycję i przebić się do upragnionego TOP10 w wyszukiwarce.

 

By móc to marzenie zrealizować należy działać regularnie na wielu polach. Na finalny sukces pozycjonowania składają się co najmniej trzy składniki:

 

* idealna optymalizacja strony sklepowej, zgodna z wytycznymi Google dla webdeveloperów – w jej skład wchodzi wiele zaleceń dotyczących warstwy kodowej sklepu, a także czynników jakościowych takich jak np. czas ładowania, bezpieczeństwo użytkowników czy responsywność witryny.

 

* posiadanie unikalnych treści – w przypadku sklepów internetowych rozumiemy przez to przede wszystkim dokładne opisanie kategorii, produktów czy prowadzenie bloga.

 

* linkbuilding – najbardziej tajemniczy proces związany z pozycjonowaniem, który w uproszczeniu polega na umieszczaniu w sposób regularny publikacji unikalnych treści na różnych, innych stronach. Treści te muszą kontekstowo dotyczyć pozycjonowanej strony oraz muszą zawierać odnośnik do niej.

 

Dopiero mieszanka tych składników pozwoli realnie myśleć o osiągnięciu w przyszłości większych korzyści z Google. By stały się one bardzo realne warto już dziś zacząć dbać o swoją kondycję w wyszukiwarce, a jak to zrobić pokażemy dokładnie na wybranych realizacjach już 12 września!

Osobom mniej cierpliwym polecamy w międzyczasie lekturę wybranych case studies dotyczących właśnie usługi pozycjonowania: https://traffictrends.pl/case-study/category/pozycjonowanie/


Zapraszamy na dwie prezentacje Piotra na eTradeShow.

Scena LITE: Reklama e-commerce dla początkujących, czyli jak zacząć sprzedawać przez internet bez wielkiego budżetu.

Scena PRO: Nowe życie pozycjonowania, czyli jak wykorzystać nowy model działań SEO i osiągnąć bezkonkurencyjny wzrost sprzedaży.

 

Zarejestruj się na wydarzenie.

Zobacz również

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jak pozycjonować, by odnieść sukces?

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych to jeden z najszerzej komentowanych tematów e-commerce. Co zrobić, by nasze treści pozycjonowały się lepiej?  …

Wprowadź w życie swoją wizję #DZIAŁAJONLINE

'merce - hybrydowa platforma e-commerce! Z myślą o firmach, które planują przeniesienie swojej sprzedaży B2B do internetu, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik…

Reklama e-commerce dla początkujących

Czyli jak zacząć sprzedawać przez internet bez wielkiego budżetu. Ten temat zaprezentuje nasz kolejny prelegent, Piotr Urbaniak. Wykład odbędzie się…