Trudno znaleźć konferencję, magazyn lub poradnik marketingowy, w którym nie zostałoby poświęcone miejsce pozycjonowaniu oraz korzyściom, jakie daje firmom darmowy ruch z Google. Czym jest ta usługa, jaki fenomen kryje i jak się zabrać za jej realizację?
Usługa pozycjonowania oraz wszystkie jej składowe mają jeden podstawowy cel – zwiększanie przychodów z ruchu organicznego, czyli darmowego ruchu z wyszukiwarki. By go zrealizować, zadbać należy o jak największą liczbę słów kluczowych na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Strategii doboru słów kluczowych oraz samego działania jest wiele, ale efekt powinien być właśnie taki! Dlatego większość prosperujących biznesów internetowych bardzo dba o swój ruch organiczny.
W przypadku sklepów internetowych kanał ten często odpowiada za 40-70% ruchu i sprzedaży! Próżno szukać w internecie innego źródła ruchu, które jest w stanie dostarczyć ruch tak duży i o tak wysokiej jakości. Fakt ten powoduje, że każdy chce powalczyć o najwyższą pozycję i przebić się do upragnionego TOP10 w wyszukiwarce.
By móc to marzenie zrealizować należy działać regularnie na wielu polach. Na finalny sukces pozycjonowania składają się co najmniej trzy składniki:
* idealna optymalizacja strony sklepowej, zgodna z wytycznymi Google dla webdeveloperów – w jej skład wchodzi wiele zaleceń dotyczących warstwy kodowej sklepu, a także czynników jakościowych takich jak np. czas ładowania, bezpieczeństwo użytkowników czy responsywność witryny.
* posiadanie unikalnych treści – w przypadku sklepów internetowych rozumiemy przez to przede wszystkim dokładne opisanie kategorii, produktów czy prowadzenie bloga.
* linkbuilding – najbardziej tajemniczy proces związany z pozycjonowaniem, który w uproszczeniu polega na umieszczaniu w sposób regularny publikacji unikalnych treści na różnych, innych stronach. Treści te muszą kontekstowo dotyczyć pozycjonowanej strony oraz muszą zawierać odnośnik do niej.
Dopiero mieszanka tych składników pozwoli realnie myśleć o osiągnięciu w przyszłości większych korzyści z Google. By stały się one bardzo realne warto już dziś zacząć dbać o swoją kondycję w wyszukiwarce, a jak to zrobić pokażemy dokładnie na wybranych realizacjach już 12 września!
Osobom mniej cierpliwym polecamy w międzyczasie lekturę wybranych case studies dotyczących właśnie usługi pozycjonowania: https://traffictrends.pl/case-study/category/pozycjonowanie/
Zapraszamy na dwie prezentacje Piotra na eTradeShow.
Scena LITE: Reklama e-commerce dla początkujących, czyli jak zacząć sprzedawać przez internet bez wielkiego budżetu.
Scena PRO: Nowe życie pozycjonowania, czyli jak wykorzystać nowy model działań SEO i osiągnąć bezkonkurencyjny wzrost sprzedaży.