Kup bilet

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto i jak to zrobić?

Trudno znaleźć konferencję, magazyn lub poradnik marketingowy, w którym nie zostałoby poświęcone miejsce pozycjonowaniu oraz korzyściom, jakie daje firmom darmowy ruch z Google. Czym jest ta usługa, jaki fenomen kryje i jak się zabrać za jej realizację?

 

Usługa pozycjonowania oraz wszystkie jej składowe mają jeden podstawowy cel – zwiększanie przychodów z ruchu organicznego, czyli darmowego ruchu z wyszukiwarki. By go zrealizować, zadbać należy o jak największą liczbę słów kluczowych na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Strategii doboru słów kluczowych oraz samego działania jest wiele, ale efekt powinien być właśnie taki! Dlatego większość prosperujących biznesów internetowych bardzo dba o swój ruch organiczny.

W przypadku sklepów internetowych kanał ten często odpowiada za 40-70% ruchu i sprzedaży! Próżno szukać w internecie innego źródła ruchu, które jest w stanie dostarczyć ruch tak duży i o tak wysokiej jakości. Fakt ten powoduje, że każdy chce powalczyć o najwyższą pozycję i przebić się do upragnionego TOP10 w wyszukiwarce.

 

By móc to marzenie zrealizować należy działać regularnie na wielu polach. Na finalny sukces pozycjonowania składają się co najmniej trzy składniki:

 

* idealna optymalizacja strony sklepowej, zgodna z wytycznymi Google dla webdeveloperów – w jej skład wchodzi wiele zaleceń dotyczących warstwy kodowej sklepu, a także czynników jakościowych takich jak np. czas ładowania, bezpieczeństwo użytkowników czy responsywność witryny.

 

* posiadanie unikalnych treści – w przypadku sklepów internetowych rozumiemy przez to przede wszystkim dokładne opisanie kategorii, produktów czy prowadzenie bloga.

 

* linkbuilding – najbardziej tajemniczy proces związany z pozycjonowaniem, który w uproszczeniu polega na umieszczaniu w sposób regularny publikacji unikalnych treści na różnych, innych stronach. Treści te muszą kontekstowo dotyczyć pozycjonowanej strony oraz muszą zawierać odnośnik do niej.

 

Dopiero mieszanka tych składników pozwoli realnie myśleć o osiągnięciu w przyszłości większych korzyści z Google. By stały się one bardzo realne warto już dziś zacząć dbać o swoją kondycję w wyszukiwarce, a jak to zrobić pokażemy dokładnie na wybranych realizacjach już 12 września!

Osobom mniej cierpliwym polecamy w międzyczasie lekturę wybranych case studies dotyczących właśnie usługi pozycjonowania: https://traffictrends.pl/case-study/category/pozycjonowanie/


Zapraszamy na dwie prezentacje Piotra na eTradeShow.

Scena LITE: Reklama e-commerce dla początkujących, czyli jak zacząć sprzedawać przez internet bez wielkiego budżetu.

Scena PRO: Nowe życie pozycjonowania, czyli jak wykorzystać nowy model działań SEO i osiągnąć bezkonkurencyjny wzrost sprzedaży.

 

Zarejestruj się na wydarzenie.

Zobacz również

Wprowadź w życie swoją wizję #DZIAŁAJONLINE

'merce - hybrydowa platforma e-commerce! Z myślą o firmach, które planują przeniesienie swojej sprzedaży B2B do internetu, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik…

Reklama e-commerce dla początkujących

Czyli jak zacząć sprzedawać przez internet bez wielkiego budżetu. Ten temat zaprezentuje nasz kolejny prelegent, Piotr Urbaniak. Wykład odbędzie się…

Traffic Trends wystawcą na eTradeShow!

Traffic Trends zaprezentuje swoje usługi w sektorze marketingu!   Traffic Trends to jedyna agencja marketingu internetowego, która w pełni skupiona…