Ostatnie stoiska wystawiennicze! Zostań wystawcą

Kup bilet

Płatności bezgotówkowe w natarciu. Koronawirus sprawił, że przejmują rynek

Od drobnych monet po transakcje zbliżeniowe - sposób, w jaki konsumenci płacą za zakupy, całkowicie zmienił się podczas pandemii. Oczekuje się, że transformacja będzie kontynuowana i rozszerzana. Płatności bezgotówkowe przejmują rynek.

Płatności bezgotówkowe rozwijają się w przyspieszonym tempie. Branża przygotowuje się na nadejście w pełni bezgotówkowego społeczeństwa. Średnio według badań w skali światowej, sprzedawcy, którzy rozwinęli inne metody płatności niż monety i banknoty, odnotowali w tym roku wzrost o 70 procent pod względem liczby transakcji i 58 procent pod względem ich wartości. Wniosek jest prosty – jeśli jest wybór, społeczeństwo sięga po płatności bezgotówkowe.

Płatności bezgotówkowe związane z kryzysem koronawirusowym i cyfryzacją

Raport ACI Worldwide pokazał znaczny wzrost globalnych transakcji e-commerce od wakacji 2020. Sektory handlu detalicznego i gier przodują w opłatach cyfrowych. Transakcje w tym drugim wzrosły o 84 procent od stycznia do grudnia 2020 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Sektor handlu detalicznego również urósł o 48 procent do końca ubiegłego roku.

Rahim Blak: Nadchodzi nowy wymiar e-commerce

Strach konsumentów związany z transmisją koronawirusa napędza trend w płatnościach bezgotówkowych. W ostatnim kwartale globalne transakcje e-commerce wzrosły o 22 procent w porównaniu z czwartym kwartałem 2019 roku. Wielka Brytania odnotowała rozwój transakcji o 28 procent, a Stany Zjednoczone o 14 procent od stycznia do grudnia 2020 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.

Wyniki amerykańskich analiz pokazują, że prawie połowa ankietowanych (49 procent) obawia się korzystania z gotówki ze względu na potencjalne ryzyko transmisji Covid-19. Tak więc 41 procent zaczęło korzystać wyłącznie z płatności bezgotówkowych z powodu zagrożenia zakażeniem koronawirusem.

Płatności bezgotówkowe

Liczby potwierdzają, że wielu konsumentów nadal trzyma się gotówki, ale zdecydowaną większość płatności realizuje cyfrowo. 91 procent ankietowanych wskazało, że zawsze ma przy sobie niewielką ilość gotówki. Niemal tyle samo (88 procent) trzyma jej trochę w domu.

Płatności bezgotówkowe stały się popularniejsze także dzięki rozwojowi aplikacji takich, jak Venmo i PayPal. Wzrost korzystania wyniósł globalnie 32 procent.

Płatności bezgotówkowe nie są obojętne na wiek

To głównie pokolenia Zoomers i Millenialsi są siłą napędową rozwoju płatności bezgotówkowych, cyfrowych i opartych na aplikacjach. Nie zmienia to faktu, że Baby Boomers i Gen Xers to grupy, które również zaczęły przyspieszać wskaźniki adopcji według badań CouponFollow. Prawie połowa (46 procent) millenialsów zaczęła korzystać z aplikacji mobilnych, takich jak PayPal.

„Media bez wyboru”, czyli branża protestuje przeciwko działaniom rządu

Adaptacja płatności mobilnych przyspieszyła z powodu bezstykowych metod płatności, które z oczywistych powodów stały się tak istotne podczas pandemii. Kiedy konsumenci płacą za pomocą połączenia z portfelem swojego telefonu, zawsze muszą okazać formę identyfikacji, taką jak identyfikator twarzy lub skan linii papilarnych, aby umożliwić płatność.

Sentyment czy bezpieczeństwo – co przekonuje do gotówki?

Choć jesteśmy bliżej życia w społeczeństwie bezgotówkowym, to wielu konsumentów wciąż korzysta z gotówki. Dlaczego? Głównie dlatego, że jest ona zabezpieczona przed oszustwami. Tylko 32 procent badanych wskazuje, że w przyszłości na stałe zrezygnuje z gotówki. Nie zmienia to faktu, że pojawia się coraz większy nacisk na małe i średnie firmy, by sprostały rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów na płatności zbliżeniowe. Aby to zrobić, muszą zainwestować w odpowiedni sprzęt i oprogramowanie.

Usługi P2P, takie jak PayPal i Venmo, które mają 60 milionów użytkowników, umożliwiają użytkownikom przesyłanie sobie pieniędzy z urządzeń mobilnych za pośrednictwem połączonego konta bankowego lub karty. Portfele mobilne, takie jak Apple Pay i Google Pay, mogą służyć do bezpiecznego przechowywania kart. Aż 75 procent millenialsów korzysta z P2P. Spośród nich 49 procent korzysta z P2P przynajmniej raz w tygodniu.

Płatności bezgotówkowe jako trend będą się dalej rozwijać. Konsumenci zdają sobie sprawę z korzyści płynących z korzystania z usług cyfrowych - w tym wygody i coraz większego bezpieczeństwa.

Źródło: ecommercetimes.com

eTradeShow
Termin: 15 września 2021
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa

Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!

Rahim Blak i Mosaico Partnerem Strategicznym eTradeShow!

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Maksymalizacja zysków, przy minimalizacji nakładu pracy. Piotr Liroy Marzec, Maciej Sagal i KingAPP

Moją ideą była automatyzacja wszystkich procesów na wysokim poziomie – mówi Maciej Sagal, który z Piotrem Liroyem Marcem stworzył innowacyjną…

Złotym sponsor na pokładzie eTrade Show! EDISON dołącza do wydarzenia

Miło nam poinformować, że złotym sponsorem eTrade Show została firma EDISON. Zajmuje się ona elektroniczną wymianą danych. EDISON to przedsiębiorstwo…

PrestaShop dołącza do eTrade Show! Nowy Srebrny Sponsor wydarzenia

Miło nam poinformować, że PrestaShop dołącza do kolejnej edycji eTrade Show jako Srebrny Sponsor! Widzimy się już 18 maja 2021…