eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Optymalizacja konwersji – co zrobić, by osiągać lepsze wyniki?

Jednym z podstawowych zadań każdego marketingowca jest optymalizacja konwersji, czyli skłonienie odwiedzającego do wykonania działania pożądanego przez właściciela strony internetowej.

Czym jest konwersja?

Konwersja to zespół działań pożądanych przez właściciela strony internetowej, które prowadzą do uzyskania przez niego konkretnego zachowania odbiorcy. Optymalizacja konwersji to z kolei doprowadzenia do maksymalnego ułatwienia wykonania tych działań przy jednoczesnym zwiększeniu nacisku na to, co chce osiągnąć się przez witrynę internetową.

Działania te są różne – pozostawienie danych kontaktowych, założenie konta na stronie internetowej, zapisanie się do newslettera, skorzystanie z rabatu i zwiększenie zawartości wirtualnego koszyka. Ponadto, może być to również kliknięcie banneru reklamowego, obejrzenie video czy też kontakt osobisty.

W zależności od branży oczekiwania właścicieli witryn będą odmienne. W przypadku mediów może być to obejrzenie video promującego program, natomiast w środowisku internetowym – kliknięcie w baner. Centra szkoleniowe „celować” będą w pozostawienie leadów, a sklepy internetowe w zwiększenie zawartości koszyka.

Jak mierzyć konwersję?

Za pomocą wzoru dostosowanego ogólnie pod każde działanie. Współczynnik konwersji określa się w procentach. Jest on liczbą konwersji podzieloną przez liczbę odwiedzin i pomnożoną razy 100 procent.

Jaka wartość powinna być zadowalająca dla przedsiębiorcy? Wszystko zależy od branży. Raport 2018 Ecommerce Conversion Rate Benchmark wskazywał przykładowo, że w sektorze spożywczym 25 procent badanych witryn potrafiło osiągnąć współczynnik wynoszący ponad 7 procent przy średniej wynoszącej 3,58. Meble to z kolei 1,19 procent wśród najlepszych i 0,68 procent przeciętnie.

Optymalizacja konwersji

Jak ulepszyć konwersję?

Każdy właściciel strony internetowej zastanawia się, co zrobić, by konwersja była wyższa. Działanie należy jednak poprzedzić badaniami. Odpowiedzą one na pytanie, nad którym obszarem funkcjonowania strony powinno się szczególnie pochylić. Nawet Google Analitics pozwala na wygenerowanie mapy ciepła, która wskaże najczęściej oglądane przez odwiedzających elementy, a także artykuły, które przyciągają największą uwagę.

Wśród podstawowych narzędzi do optymalizacji konwersji jest wizualne poprawienie estetyki witryny. Im prostsza i bardziej intuicyjna, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający dłużej na niej zostanie. Inną kwestią jest dopasowanie treści pod idealnego użytkownika i odpowiednie ich pozycjonowanie, o czym pisaliśmy już wcześniej.

Istotnym elementem przy pozyskiwaniu leadów jest skrócenie formularzy kontaktowych. Klient nie będzie w internecie tracić czasu na podawanie zbędnych informacji. To w dobie RODO jest dla niego szczególnie drażliwe. Najlepiej więc ograniczyć się do obszaru/produktu zainteresowania konsumenta, jego imienia i nazwiska, a także telefonu kontaktowego lub maila (kontakt telefoniczny jest szybszy).

Dużym błędem jest również brak kontroli nad serwisem transakcyjnym. Wszystkie ewentualne utrudnienia – długa realizacja płatności, mała wariantywność podpiętych banków – mogą negatywnie wpłynąć na user experience klienta.

Optymalizacja konwersji – co się zyska?

Dokonywanie optymalizacji konwersji to zazwyczaj działania usprawniające, które przez kolejne miesiące przynosi wymierne zyski. Jeśli raz dostosuje się witrynę pod określone wymagania klienta, kolejne zmiany nie będą rewolucyjne, a ewolucyjne. Jednocześnie zyskiem jest to, że przy dobrze dostosowanej stronie spada koszt pozyskania klienta w kampaniach zwiększających ruch, co przekłada się na oszczędność. Warto jest więc poświęcić czas i dostosować stronę pod wymagania konsumenta tak, by procent pożądanych zachowań był większy.

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

Modele rozliczeń kampanii online

Promować się w internecie musi w tej chwili każda firma. Jak jednak to robić i za co płacić? Poznaj modele…

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki to problem wszystkich e-handlowców. Według badań Baymarda ich średni wskaźnik w sklepie internetowym wynosi 69.57%. Co zrobić, by…

Liderzy rynku e-commerce w Polsce – znamy zestawienie

Agencja Inquiry opracowała ranking najpopularniejszych stron e-commerce w polskim internecie. Liderem krajowego rynku jest platforma Allegro. Ostatnie miesiące dla ogólnoświatowego…