Kup bilet

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jak pozycjonować, by odnieść sukces?

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych to jeden z najszerzej komentowanych tematów e-commerce. Co zrobić, by nasze treści pozycjonowały się lepiej?

 

Czym jest optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych? To wszystkie działania mające na celu umiejscowienie serwisu internetowego na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania pod względem wcześniej określonych fraz kluczowych. Im większa wiedza o działaniu wyszukiwarek i kodowania, tym większa szansa na to, że pozycja danego serwisu na liście wynikowej się poprawi.

 

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – od czego zacząć?

 

Pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić w temacie optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, jest skoncentrowanie się na wyglądzie strony internetowej i jej intuicyjności. Dobre pozycjonowanie nie zda się na wiele, jeśli użytkownik przy okazji korzystania ze źródła natrafi na trudności. Nie będzie mógł odnaleźć informacji, której poszukuje, zostanie przytłoczony pojawiającymi się top layerami i brandmarkami, strona będzie się długo ładować lub napotka na niedziałające odnośniki. To pierwsze kroki do tego, by zadbać o user experience i zbudować podwaliny pod rozwój internetowego biznesu.

 

10 kroków w działaniu na treści, które pomogą w lepszym pozycjonowaniu

 

Istnieje kilka prostych metod pracy nad tekstem, dzięki którym zyskać można większą czytelność treści:
1. Umiejętne operowanie frazą kluczową – umiejscowienie jej w tytule, nagłówkach i pierwszym akapicie nie tylko zwiększają czytelność, ale pozytywnie oddziałują na SEO
2. Odpowiednie nazewnictwo mediów (zdjęć, video) – warto dodać do nich tytuł i tytuł alternatywny odnoszący się do tagów i frazy kluczowej
3. Umieszczenie fraz kluczowych w tekście – pojawienie się ich w kilku akapitach z pewnością pomoże lepiej spozycjonować treść. Nie można jednak przesadzić, gdyż nadmierne operowanie nimi może poskutkować odczytaniem naszego działania przez roboty wyszukiwarek internetowych negatywnie
4. Postawienie na linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Zazwyczaj im więcej dzieje się w kodzie strony, tym lepiej. Dodatkowo pozycjonowanie strony wzbogaci cross-selling podobnych treści z innych platform:
– Facebooka
– Twittera
– Instagrama
5. Używanie strony czynnej – im mniej treści przedstawionych za pomocą strony biernej, tym lepiej
6. Używanie transition words – to uciążliwe, choć pożyteczne działanie. Roboty odczytują je jako uniwersalny wyznacznik „bogactwa” treści, czyli zarazem większej przydatności dla użytkownika.
7. Poprawa długości treści – im tekst dłuższy, tym lepiej. 300 słów to minimum
8. Wyróżnianie najważniejszych treści – boldowanie fragmentów nie tylko przykuwa uwagę do najciekawszych z punktu widzenia odbiorcy części tekstu, ale także pozytywnie oddziałuje na kod strony
9. Praca nad metaopisem – pominięcie tego elementu przy publikacji jest jednym z podstawowych błędów popełnianych przez niedoświadczonych twórców
10. Stworzenie czytelnego sluga – nie tylko wpływa na lepszą identyfikację strony przez boty, ale także oddziałuje pozytywnie na UX

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – pułapki

 

Zaśmiecić wyniki wyszukiwania nie jest łatwo, jednak jest to możliwe. Warto unikać praktyk, które zostaną uznane za nieetyczne:
zbyt częste używanie słów kluczowych
misleading fraz kluczowych i doprowadzenie do sytuacji, w której nie odpowiadają one faktycznej treści
ukrywanie słów kluczowych – na przykład za pomocą umieszczenia ich na niewidocznym elemencie
cloaking – przedstawianie robotom wyszukiwarek internetowych innej wersji strony

Działasz w e-commerce, opanowałeś narzędzia przydatne w biznesie, stawiasz na rozwój i wiesz, jak ważne w czasach pandemii jest, by w pełni wykorzystać potencjał sprzedaży internetowej. Wirtualny świat nie ma dla ciebie tajemnic, ale chcesz trzymać rękę na pulsie i nadążać za zmianami. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś na eTradeShow! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

 

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Pandemia a e-commerce. Szansa czy chwilowy trend? [RAPORT]

Koronawirus zmienił wiele aspektów naszego życia. Wpłynął również na wybory konsumentów odnośnie do zakupów. Pandemia a e-commerce. Szansa czy chwilowy…

Jak nie tracić budżetu reklamowego? Przydatne wskazówki

Wydawanie pieniędzy na reklamę w internecie jest proste. Jak to jednak zrobić, by przyniosło założone efekty? Jak nie tracić budżetu…

Jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce?

Pozyskanie klientów to jedno. Utrzymanie ich to zupełnie inna sprawa. Jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce, kiedy duża część sprzedaży przeniosła…