eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Najważniejsze trendy e-commerce w 2020 roku

Pandemia zmieniła oblicze polskiego sektora e-handlu. Procent jego udziału w gospodarce rośnie i nie prognozuje się, by miało się to zmienić. Jakie są najważniejsze trendy e-commerce w 2020 roku?

 

Analitycy wskazują, że udział e-sprzedaży w polskim handlu detalicznym wzrósł w 2020 roku z 5,5% do 12. To bardzo duży skok, na który mocno wpłynęła pandemia. Coraz więcej przedsiębiorców stawia więc na rozbudowę e-oferty i e-sklepów, by dostosować się do wyzwań „nowej rzeczywistości”. Ci, którzy chcą umocnić pozycję na tym rynku śledzą najważniejsze trendy e-commerce i na bieżąco udoskonalają modele sprzedażowe.

 

Najważniejsze trendy w e-commerce w 2020 roku

 

AI, czyli sztuczna inteligencja

Artificial Intelligence w e-commerce to przede wszystkim algorytmy przewidujące potrzeby klientów. To wszystkie narzędzia, które pozwalają na opracowywanie danych, które konsument pozostawia w wynikach wyszukiwania. Pozwalają one na to, by zarządzający portalami czy witrynami byli w stanie personalizować reklamy. Coraz większy rozwój sczytywania danych głosowych, ich przetwarzania, czerpanie informacji z prywatnych rozmów w aplikacjach, jak również rozbudowa samouczących się systemów inteligencji sprawiają, że w 2020 roku e-commerce jest jeszcze bardziej nastawiony na przewidywanie zachowań użytkownika.

 

Rozwój mobile

Nawet 60% procent ruchu na stronach internetowych generują obecnie smartfony. W najbliższym czasie można oczekiwać, że urządzenia te przejmą jeszcze większy zasięg. Dlaczego? Jak pokazuje przykład azjatycki, za pomocą smartfona można zrobić bardzo dużo. Superaplikacje pozwalają na całkowitą automatyzację zakupów w sklepach stacjonarnych tak, aby w czasach pandemii zminimalizować kontakty międzyludzkie. Pozwalają na zamówienie usług dzięki dedykowanemu portfelowi ze środkami i ułatwiają życie konsumentom na każdym możliwym polu.

najważniejsze trendy e-commerce

Ten trend wykorzystać powinni zarządzający e-sklepami. Warto przestać patrzeć na aplikacje mobilne jak na dodatek do regularnej oferty, ale bardziej jak na krok w przyszłość, który umożliwi rozwój działalności w czasie specyficznym dla biznesu i ogólnie świata.

 

Sociale

W 2019 roku aż 98 procent użytkowników internetu przyznało się do korzystania z portali społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tik Tok, Youtube, Twitter etc.). Czas, który dziennie internauci przeznaczają na tego typu działania, wzrósł do 2,5 godziny. To niebagatelne dane, które przyczyniają się do rozwoju sektora e-commerce.

Każda z tych platform w dużej mierze uniezależniła się od wyników wyszukiwania Google, stwarzając własną bazę, która pozwala właścicielom kont reklamowych na kierowanie ogłoszeń i spotów pod konkretne grupy docelowe. Co więcej, oferowane przez platformy narzędzia są coraz bardziej szczegółowe i umożliwiają nie tylko rozwinięcie działań marketingowych, ale także remarketingowych z uwzględnieniem działalności poza platformą (na przykład pixel Facebooka).

 

Płatności mobilne

Mobilny portfel jeszcze kilka lat temu brzmiał abstrakcyjnie. Teraz jest jednym z „must have” już prawie 40 procent badanych. Twórcy aplikacji i poszczególne firmy z zakresu e-commerce to wykorzystują. Wraz ze wzrostem rygoru przetwarzania płatności na mocy europejskich dyrektyw, transakcje stają się także coraz bezpieczniejsze.

Do czołowych twórców mobilnych portfeli należą Android Pay, Apple Pay, PayPal, DotPay, Samsung Pay czy AliPay.

 

Najważniejsze trendy e-commerce w 2020 roku to jeden z tematów eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Customer experience a user experience. Co je łączy, a co różni?

Customer experience a user experience? Wydają się podobne. Czym jednak różni się doświadczenie klienta od doświadczenia użytkownika? User Experience (UX)…

Pandemia napędza ogólnoświatowy sektor e-commerce. Aplikacje i integracja to przyszłość

Najszybciej rozwijające się firmy e-commerce cechują się zdolnością do nadążania za zmianami technologicznymi, terminowym wysyłaniem zamówień i zapewnianiem wglądu w…

Kampanie w platformie Facebook – od czego zacząć i na zwrócić uwagę?

Promocja w mediach społecznościowych to jedna z najefektywniejszych metod marketingowych. Wyniki są wymierne i łatwe do weryfikacji. Na co zwrócić…