eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Modele rozliczeń kampanii online

Promować się w internecie musi w tej chwili każda firma. Jak jednak to robić i za co płacić? Poznaj modele rozliczeń kampanii online.

Modele rozliczeń kampanii online zależą przede wszystkim od celu przeprowadzonej akcji reklamowej. Ponadto, powinny być dobrane jak najkorzystniej dla zlecającego promocję, by koszt dotarcia dla pojedynczego klienta był jak najniższy. Zanim się ją ustawi warto więc zaznajomić się z wszystkimi dostępnymi modelami.

Jakie modele rozliczeń kampanii online można wyróżnić?

Cost per mile – CPM

To to samo, co CPT, czyli cost per thousand. Kampanię rozlicza się w płatnościach za wyświetlenie przez tysiąc użytkowników. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest jego uniwersalność, ale także łatwość zobrazowania sobie kosztów. Minusy? Brak obrony przez botami i niewiedza odnośnie do zachowań klienta.

Flat Free – FF

To również jeden z prostszych modeli rozliczeniowych. Reklama wyświetla się na stronie w sposób nierotacyjny, stały i przez określony czas. Jednym z jej największych minusów jest jednak koszt. Zazwyczaj, szczególnie w większych portalach, to rozwiązanie jest najdroższym z dostępnych. Nic dziwnego – uniemożliwia pojawienie się w tym samym miejscu innego reklamodawcy. Ryzyko? Spadek wyświetleń strony internetowej, który bezpośrednio oddziała na opłacalność inwestycji.

Cost per click – CPC

W tym przypadku kupuje się kliknięcie w reklamę, czyli dociera się do odbiorcy, z którym wiązane jest największe prawdopodobieństwo reklamowego sukcesu. Kiedy sprawdza się najbardziej? Wtedy, kiedy reklamodawcy zależy na wygenerowaniu ruchu na stronie docelowej. Nie jest to jednak kapania wizerunkowa czy PR-owa, więc w przypadku takich założeń warto zmienić sposób rozliczenia.

Modele rozliczeń kampanii online

Cost per action – CPA

Podobne do CPC, jeśli „akcją”, którą chce się uzyskać od odbiorcy jest ruch na stronie. Zazwyczaj wykorzystuje się ją jednak w przypadku przykładowej chęci uzyskania subskrypcji, zapisania się na newsletter, złożenia zamówienia czy wypełnienia formularza. Nie wszystkie wygenerowane leady mogą jednak zawierać poprawne dane – tego reklama nie zweryfikuje.

Cost per lead – CPL

Jest pochodną CPA. Kampania już z zasady nakierowana jest na zbieranie leadów od klientów, którzy są wyraźnie zainteresowani produktem czy usługą oferowaną przez reklamodawcę. Daje to możliwość rozszerzenia bazy i dowiedzenia się czegoś o potencjalnych nabywcach produktu lub usługi.

Cost per sale – CPS

Kolejna pochodna CPA, ale ta odnosi się do samego zakupu. To zdecydowanie jeden z najdroższych modeli rozliczeń, bo pozytywny efekt dla reklamodawcy jest najtrudniejszy do uzyskania.

Cost per view – CPV

W tym modelu rozliczeniowym brane są pod uwagę wyłącznie reklamy video. Reklamodawca płaci za wyświetlenie spotu. W zależności od platformy, niektóre oferują naliczenie kosztów już od dwóch sekund wyświetlenia, inne mają opcje 15-sekundowe lub całego video.

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

Zakupy w internecie. Jak 2020 rok zmienił podejście Polaków?

2020 rok to rewolucja praktycznie na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy musieli dostosować się do zmian w handlu i przenieść działalność…

IV edycja eTradeShow zbliża się wielkimi krokami! Poznaj jeszcze lepiej świat e-commerce i zyskaj przewagę nad konkurencją!

Niewiele jest eventów branżowych, które merytoryką wykładów i poziomem eksperckim zachwycają nawet największych praktyków biznesu. eTradeShow jest branżowym liderem w…

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki to problem wszystkich e-handlowców. Według badań Baymarda ich średni wskaźnik w sklepie internetowym wynosi 69.57%. Co zrobić, by…