Ostatnie miesiące dla ogólnoświatowego rynku e-commerce były czasem dynamicznych zmian. Ten polski zyskał w ciągu minionych miesięcy bardzo dużo, robiąc postęp, który amerykańskiemu zajął okres siedmiu lat. Choć nie można było się spodziewać, że koronawirus, a także coraz częstsze stawianie na zakupy online spowodują rynkową rewolucję, to niewykluczone, że dojdzie do niej w przyszłości. Może stać się to możliwe dzięki szybkiemu rozwojowi nowopowstałych platform. Liderzy już dziś muszą więc postawić na wprowadzenie kolejnych innowacji, które wpłyną na zwiększenie ich konkurencyjności.
Ranking agencji Inquiry został stworzony na bazie badania YouGov BrandIndex. Ponadto warto dodać, że próba wynosiła 662 osoby.
Liderzy runku e-commerce:
7. Mediamarkt.pl – 4 procent klientów
7. Castorama.pl – 4 procent klientów
6. Zalando – 5 procent klientów
6. Mediaexpert.pl – 5 procent klientów
5. Lidl.pl – 7 procent klientów
4. Empik.com – 9 procent klientów
4. AliExpress – 9 procent klientów
3. Rossmann.pl – 12 procent klientów
2. OLX.pl – 13 procent klientów
1. Allegro.pl – 53 procent klientów
Jak widać platforma sprzedażowa Allegro cieszy się największym i niesłabnącym powodzeniem. Nic w tym dziwnego. Szeroka gama produktów niejednokrotnie w przystępniejszych cenach niż stacjonarnie, wiele opcji wysyłki, duże bezpieczeństwo transakcji, jak rónież rozwinięty system obsługi klienta zapewniły jej miejsce lidera na rynku e-commerce w Polsce. Postęp, jaki zrobiła na przestrzeni lat, jest szablonowym przykładem odpowiedzi na zmieniające się User Experience i stawiania na innowacyjność. Początkowo przecież była to przede wszystkim platforma aukcyjna. Obecnie na stronie swoje produkty sprzedaje kilkaset profesjonalnych sprzedawców, którzy swoją renomę budowali bezpośrednio w relacjach z klientami, jak również w handlu sprawdzonymi produktami.
Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.
Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:
eTrade Show Team