eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Koronawirus a ecommerce- czy jest to szansa rozwoju dla branży?

W dobie panującej na całym świecie pandemii koronawirusa, sklepy stacjonarne, galerie handlowe zostały zamknięte. Coraz więcej firm otwiera sklepy internetowe, ponieważ sprzedaż online w czasie zaistniałego kryzysu, jest jedyną szansą na utrzymanie się na rynku. Czy jednak możemy na tę sytuację patrzeć jako na szansę rozwoju i czy przyspieszy ona rozwój branży e-commerce w Polsce? Czy pandemia koronawirusa skłoni konsumentów do zdecydowanej zmiany sposobu zachowania, tym samym powodując wzrost znaczenia e-commerce? Między innymi te pytania zadaje sobie każdy, kto działa w ów branży. Nie mamy wiedzy kiedy zagrożenie może zniknąć, tak by było bezpiecznym dla otoczenia oraz.. biznesów.

Paniczny strach przed chorobą a także troska o najbliższych, to największe motywatory zakupowe. Wybuch epidemii wywołał ogromny wzrost internetowej sprzedaży produktów, pomagających zabezpieczyć się przed epidemią- środki czystości, leki oraz obiecujące podniesienie odporności organizmu suplementy diety. W obecnej sytuacji największe wzrosty odnotowują także następujące branże: artykuły spożywcze, zdrowie i uroda oraz elektronika i artykuły dziecięce. Ponadto wzmożonym zainteresowaniem cieszy się również branża upominkowa i sprzedająca książki oraz multimedia.

Paradoksalnie ów kryzys może być idealną przestrzenią do rozwoju i ekspansji na nowe kanały sprzedażowe- dla firm, które do tej pory mocno stawiały na sprzedaż bezpośrednią, a także dla biznesów, które do te pory prowadziły już sprzedaż online. Idealnym przykładem może być chińska firma ,,Lin Qingxuan”, która zamknęła ponad 40% sowich sklepów, i całą sprzedaż przekierowała na kanały online. Dzięki temu oraz aktywnemu udziałowi pracowników, sprzedaż firmy osiągnęła poziom 200% sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku.

Wpływ koronawirusa na rynek e-commerce.

Obecna sytuacja już zmieniła zachowania zakupowe klientów, brak możliwości wyboru zmusił ich do ograniczonych w efekcie dróg docierania do produktu. Reagując na dynamicznie zmieniający ię rynek, Amazon już planuje zatrudnienie dodatkowych 100 000 pracowników do swoich centrów logistycznych oraz zwiększenie wynagrodzenia wszystkim pracownikom stawki za godzinę. Paradoksalnie ta sytuacja zdecydowanie przyzwyczai konsumenta i pozwoli mu ,,oswoić się”- zaufać, transakcjom dokonywanym internetowo. Przełoży się to znacznie na wzrost branż, nie tylko obecnie notujących duże przychody, ale również tych, które do czasu pandemii były wręcz niezauważalne lub nieobecne.

Istotną kwestia, która także zyska na obecnej sytuacji, to postrzeganie magazynów, które w znaczący sposób będą uznawane za wartość dodatnią firmy, konieczność- nie zaś jako dodatkowy i zbędny koszt. Firmy kurierskie już dziś próbują dostosować się i przygotowują dogodne rozwiązania dla kupujących, uniemożliwiające im wychodzenie z domu lub zminimalizowanie kontaktu dostawcą. The same day delivery- to rozwiązanie, na które do tej pory firmy się nie decydowały, jednakże jest to rozwiązanie, które pozwala zwiększyć wartość koszyka nawet o 30%. Należałoby zwrócić uwagę wzmocnienie i usprawnienie kompletacji i czasu zamówienia, oraz skrócenie czasu oczekiwania na przesyłkę.

Warto śledzić na bieżąco aktualne trendy, zagłębić się w drogę ( Customer Journey), jaką klient pokonuje od samego początku wizyty w naszym sklepie, wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom, zadbać o jego potrzeby w dobie zmieniającego się rynku i wykorzystać tę szansę na rozwój swojego biznesu.

Źródło: Cushman & Wakefield

Zobacz również

Młody odbiorca i idealna platforma do prezentacji marki. Reklama na TikToku

Choć dla wielu TikTok należy do rzadziej odwiedzanych mediów społecznościowych, dla młodszej grupy odbiorców jest on w tej chwili wiodącą…

Reklama na Youtube – wszystko, co należy o niej wiedzieć

Dwa miliardy użytkowników ogólnie i około trzydziestu milionów w samej Polsce. Youtube jest platformą, z której korzysta znakomita większość ludzi,…

Zwroty w sklepie internetowym – na co uważać

Dla wielu przedsiębiorców działających na rynku e-commerce zwroty w sklepie internetowym to trudne zagadnienie. W jakich sytuacjach one obowiązują, a…