eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce?

Pozyskanie klientów to jedno. Utrzymanie ich to zupełnie inna sprawa. Jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce, kiedy duża część sprzedaży przeniosła się do internetu?

Czasy pandemii wymagały postawienia na nowe rozwiązania. To, co dla wielu przedsiębiorców wydawało się opcją, stało się wymogiem. Musieli przenieść sprzedaż do internetu, traktując to już nie tylko jako źródło wspierające, ale często podstawę zarobku. Konkurencja urosła, a właściciele e-sklepów zaczęli się zastanawiać nie tylko jak rozbudować bazę, ale także jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce.

 

Czym jest konsumencka lojalność i jakie są jej podstawy?

To zachowanie w stu procentach oczekiwane. Jest to związanie się klienta z marką na dłużej. Jak do tego dochodzi? Musi się na to złożyć kilka czynników:
satysfakcja z produktu lub usługi – oferowany towar musi być dla klienta wartościowy i spełniający wszystkie oczekiwania względem rzeczy. Istotne jest, by utrzymać satysfakcję, nie zmieniając bazy produktów, które zdobyły powodzenie u klientów. Czasem lepsze jest wrogiem dobrego
odpowiednia obsługa i czas dostawy – w przypadku klientów e-commerce, którzy jako źródło zakupów wybierają internet, czyli miejsce, w którym fizycznie nie mogą wypróbować czy sprawdzić produktu, istotna jest obsługa. Miłe, fachowe odpowiedzi na pytania, sprawienie, by klient czuł się „zaopiekowany” i na każdym etapie wiedział, co dzieje się z wybranym przez niego towarem, a także krótki czas oczekiwania na wysyłkę to klucze do zbudowania lojalności
system nagród – nic tak pozytywnie nie wpływa na ludzki mózg, jak system nagradzania za konkretne zachowania. Konsument chce wtedy wrócić po więcej

 

Jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce – przykłady

 

Zniżki na kolejne zakupy

Sposób jest prosty, ale skuteczny. Przekonanie klienta do zakupu towaru na podstawie zniżki, którą otrzyma na kolejne zakupy zwiększa szansę na to, że wróci po więcej produktów. Nawet takie jednorazowe działanie przyniesie efekty. Oddziałuje się w ten sposób na postrzeganie ceny. Ta wydaje się mniejsza dzięki rabatowi, który otrzyma się przy powrocie do sklepu.

jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce

Programy lojalnościowe

Metoda znana i często praktykowana. Ile razy przy kasie jesteśmy pytani o to, czy mamy „kartę” sklepu, na którą przelewane są punkty za zakupy? Z tego rozwiązania korzystają hipermarkety, sklepy spożywcze, specjalistyczne, odzieżowe czy nawet stacje benzynowe.

Wejście do programu lojalnościowego wiąże się z pozyskaniem od klienta danych osobowych, co z kolei zwiększa możliwości marketingowe przedsiębiorcy. Umożliwia to tworzenie spersonalizowanych ofert, przesyłanie nowości i budowanie lojalności klienta poprzez systemy rabatowe czy gratisy, które może uzyskać dzięki konkretnej liczbie uzbieranych punktów.

Bardzo dobrze z tą kwestią poradził sobie Rossmann. Promocje sezonowe drogerii są jednymi z największych źródeł przychodu. Towary po mocno obniżonych cenach zakupić mogą jednak tylko użytkownicy aplikacji drogerii.

Rekomendacje klientów

To punkt mocno dyskusyjny. Już dawno przestały one być istotnym elementem takich platform, jak Allegro, przez zunifikowanie komentarzy pod sprzedawcę, który dystrybuuje wiele towarów. To, co może zadziałać, to możliwość komentowania konkretnych produktów lub usług na specjalnie dedykowanych do tego podstronach. Stworzenie praktycznego „forum” do wymiany opinii, ratingi gwiazdkowe czy też możliwość uszeregowania towaru pod względem opinii klientów jest rozwiązaniem godnym uwagi.

Pójście klientowi „na rękę”

Mimo szybkiego rozwoju e-commerce dla niektórych klientów e-zakupy to nadal stresująca sprawa. Wpływają na to brak możliwości fizycznego przetestowania produktu, sprawdzenia jego funkcjonalności czy „namacalnego” porównania go do innych. To jedna z największych bolączek dotyczących branży odzieżowej. W jednym sklepie różne kroje spodni w tym samym rozmiarze mogą inaczej leżeć, a co dopiero, kiedy nie ma możliwości ich przymierzenia!

Stworzenie dobrego systemu zwrotów i wymiany towarów to klucz. Nikt nie lubi tracić czasu na nieudane zakupy. Warto jest więc zrobić wszystko, by je klientowi ułatwić.

Działasz w e-commerce, opanowałeś narzędzia przydatne w biznesie, stawiasz na rozwój i wiesz, jak ważne w czasach pandemii jest, by w pełni wykorzystać potencjał sprzedaży internetowej. Wirtualny świat nie ma dla ciebie tajemnic, ale chcesz trzymać rękę na pulsie i nadążać za zmianami.Chcesz się dowiedzieć jak zwiększyć lojalność klientów e-commerce? Nie czekaj i zarejestruj się już dziś na eTradeShow! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

Źródło: https://komerso.pl/jak-zwiekszyc-lojalnosc-klientow-e-sklepu/

eTrade Show Team

Zobacz również

Zwroty w sklepie internetowym – na co uważać

Dla wielu przedsiębiorców działających na rynku e-commerce zwroty w sklepie internetowym to trudne zagadnienie. W jakich sytuacjach one obowiązują, a…

Modele rozliczeń kampanii online

Promować się w internecie musi w tej chwili każda firma. Jak jednak to robić i za co płacić? Poznaj modele…

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki to problem wszystkich e-handlowców. Według badań Baymarda ich średni wskaźnik w sklepie internetowym wynosi 69.57%. Co zrobić, by…