eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Artykuły sponsorowane coraz częściej zastępowane przez publikacje sponsorowane u influencerów i blogerów

Artykuł - REACHaBLOGGER

Artykuły sponsorowane i advertoriale są atrakcyjnym dla reklamodawców. Ich treść jest często bardziej interesująca dla czytelników niż zawartość typowych reklam. Pełne kolumny reklamowe często podświadomie są omijane przez czytelników, którzy szukają treści i unikają komunikacji płatnej. Artykuły sponsorowane m stawiają na content marketing i starają się zaabsorbować odbiorcę atrakcyjną treścią, co jest ich ogromną zaletą. Współprace z twórcami internetowymi okazują się dobrą alternatywą dla publikacji sponsorowanych w dziennikach i magazynach ilustrowanych.

Porównując artykuły sponsorowane publikowane w prasie z tymi publikowanymi u influencerów, to raczej nie znajdziemy większych różnic pod względem założeń i treści. Zasadnicze różnice występują dopiero w przypadku kosztów zakupu publikacji.

Zakup advertorialu w prasie, to zwykle wydatek kilku – kilkunastu, rzadziej kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku współpracy z blogerami z https://ReachABlogger.pl koszt publikacji sponsorowanej zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. Dzięki temu taka publikacja jest bardziej dostępna dla reklamodawcy. Oczywiście biorąc pod uwagę ofertę należy porównywać czytelnictwo bloga oraz magazynu i kalkulować cenę artykułu sponsorowanego w odniesieniu do ilości potencjalnych odbiorców.

Policzalność dotarcia do odbiorców jest drugą ogromną zaletą publikacji na blogach w stosunku do prasy. W celu uzyskania informacji o ilości przeczytań leada oraz pełnej publikacji, długości pobytu użytkownika na stronie, musimy wcześniej zawrzeć tę prośbę jako warunek współpracy z influencerem.

Trzecią zaletą korzystania z internetowych publikacji sponsorowanych jest możliwość uzyskania przekierowań do własnego obiektu webowego lub podstrony aplikacji w sklepie mobilnym. Jak wiadomo traffic w digitalu kosztuje. Wizyty zainteresowanych klientów na naszej stronie to dodatkowe korzyści. Zwłaszcza w sytuacji, gdy nasza strona jest sklepem i umożliwia zakup produktów online. Zarówno przekierowania, jak i same zakupy mogą być monitorowane pod względem ilości, dzięki wykorzystaniu linków UTM oraz kuponów rabatowych.

Czwartą zaletą korzystania z publikacji reklamowych w sieci jest wsparcie linkami przekierowującymi własnego obiektu webowego pod kątem SEO. Za sprawą umiejętnego link buildingu oraz użyciu odpowiednich anchor tekstów z czasem nasza strona pojawi się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Jeśli chcemy uzyskać obecność linków przekierowujących w publikacji sponsorowanej przez dłuższy czas należy to zawrzeć wcześniej w warunkach współpracy z influencerem.

Piątą zaletą publikacji sponsorowanych w digitalu jest to, że stanowią one marketing rekomendacji w czasie publikacji, ale również w przyszłości, gdy internauci będą wyszukiwać za pomocą Google opinie o naszym produkcie lub wręcz szukać produktu z danego obszaru. Na decyzje zakupowe w ogromnym stopniu wpływają znalezione dzięki wyszukiwarce publikacje z benefitami czy ilustracjami graficznymi.

Szóstą zaletą influencer marketingu jest wykorzystanie wizerunku i autorytetu influencera w reklamie produktu. Twórca użycza swojego wizerunku w tym samym zakresie jak czyni to celebryta w kampanii reklamowej, tyle że w przypadku publikacji sponsorowanej odbywa się to na mniejszą skalę. Zwłaszcza w przypadku produktów specjalistycznych polecanych przez influencerów posiadających know-how branżowe takie polecenia są szczególnie cenne.

To wszystko sprawia, że notujemy rosnące zainteresowanie reklamodawców artykułami sponsorowanymi i adevertorialami u influencerów i blogerów, którzy są w stanie zarówno publikować teksty klientów jaki i customizować je oraz tworzyć własne rozwiązania content marketingowe na bazie dostarczonych materiałów lub produktów.

Należy pamiętać, aby publikacje komercyjne zarówno w prasie jak i internecie oznaczać jako sponsorowane lub reklamowe.

Jeśli nie masz jeszcze konta na naszej platformie, która umożliwia wyszukiwanie influencerów i kupowanie u Nich publikacji sponsorowanych, to załóż je teraz za darmo https://panel.reachablogger.pl/register.html

REACHaBLOGGER jest wystawcą na drugiej edycji eTradeShow a Robert Sosnowski wygłosi prelekcję o korzyściach influencer marketingu dla e-commerce.


Chcesz pokazać swoją firmę? Zostań wystawcą

Szukasz rozwiązań dla swojej firmy? Odwiedź targi

Zobacz również

Reklama na Youtube – wszystko, co należy o niej wiedzieć

Dwa miliardy użytkowników ogólnie i około trzydziestu milionów w samej Polsce. Youtube jest platformą, z której korzysta znakomita większość ludzi,…

Zwroty w sklepie internetowym – na co uważać

Dla wielu przedsiębiorców działających na rynku e-commerce zwroty w sklepie internetowym to trudne zagadnienie. W jakich sytuacjach one obowiązują, a…

Modele rozliczeń kampanii online

Promować się w internecie musi w tej chwili każda firma. Jak jednak to robić i za co płacić? Poznaj modele…