Ich potencjał jest ogromny, ponieważ przyczyniają się do usunięcia bariery pomiędzy światem wirtualnego i stacjonarnego handlu. Ponadto, technologia mobilna poprawia doświadczenie klienta, a innowacyjne usługi umożliwiają płatność w sposób szybszy i wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.
Rosnąca popularność urządzeń mobilnych odgrywa ważną rolę w modelu omnichannel. Komunikacyjna spójność oraz intuicyjna obsługa to klucz do jednolitego systemu dystrybucji produktów. M-płatności mogą być doskonałym łącznikiem w świecie wielokanałowej sprzedaży, co odzwierciedla częste zachowanie kupujących – najczęściej preferują szybką transakcję przelewem za pośrednictwem operatora płatności.
Z punktu widzenia użytkownika istotna jest optymalizacja samego procesu zakupowego.
Bezpieczne i sprawne przeprowadzenie przez transakcję jest tym, czego potrzebują dzisiaj e-klienci. Chcąc zapewnić im komfortowe doświadczenia, przedsiębiorcy powinni zadbać o wdrożenie popularnych w kanale metod płatności takich jak OneClick, BLIK czy płatności rekurencyjne kartą.
M-płatności, dzięki swej funkcjonalności, znacząco przyspieszają realizację transakcji i zachęcają do ponownego skorzystania z oferty danego sklepu. Generuje to znaczny wzrost zainteresowania e-zakupami. Potwierdza to badanie mShopper, z którego wynika, że osoby, które już kupują mobilne, zapowiadają utrzymanie lub wzrost swoich wydatków (80%). Wśród tych, którzy jeszcze nie spróbowali e-zakupów, aż 46% planuje taką transakcję przeprowadzić. Wskazuje to na rosnący trend w zakupach internetowych, którego pominięcie stanowiłoby poważne niedopatrzenie zarówno po stronie sprzedawców, jak i operatorów płatności.
Artykuł pochodzi od srebrnego sponsora wydarzenia - firmy Przelewy24
Chcesz pokazać swoją firmę? Zostań wystawcą
Szukasz rozwiązań dla swojej firmy? Odwiedź targi