eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Jak nie tracić budżetu reklamowego? Przydatne wskazówki

Wydawanie pieniędzy na reklamę w internecie jest proste. Jak to jednak zrobić, by przyniosło założone efekty? Jak nie tracić budżetu reklamowego i odnieść sprzedażowy sukces? Przedstawiamy przydatne wskazówki.

Pandemia spowodowała przeniesienie dużej części życia konsumentów do internetu. Sprzedawcy to wykorzystali i postawili na rozwój e-sklepów. Za tym poszły również ruchy marketingowe, a w szczególności reklama na różnych platformach. Możliwości jest sporo – od wynajęcia powierzchni reklamowej w portalach, po spoty in-stream, na reklamach na platformach społecznościowych skończywszy.

Wybór jest duży, ale i konkurencja jest spora. Nie oznacza to jednak, że trzeba przygotować gigantyczny budżet, by cieszyć się z efektów reklamy. Pieniądze trzeba jednak wydawać mądrze i nie popełniać błędów, które spowodują „przepalenie” budżetu.

Jak nie tracić budżetu reklamowego?

Przede wszystkim warto zacząć od postaw. To na nich można zbudować efektywną kampanię.

Zoptymalizowana strona internetowa

Powtarza się to jednak mantrę, jednak nie wszyscy właściciele e-sklepów podchodzą do tego punktu poważnie. Strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy, ale również narzędzie do sprzedaży. Musi ono być funkcjonalne i dopasowane do współczesnych potrzeb użytkowników. Badania wykazują, że nawet 60 procent ruchu z przeglądarek generowanych jest z urządzeń mobilnych. Niedostosowanie jej pod wymogi telefonów komórkowych i tabletów jest dużym błędem i może skutecznie zniechęcić do dokonania zakupu.

Co może pomóc? PageSpeed Insights, czyli narzędzie do sprawdzenia funkcjonalności strony pod kątem korzystania z różnych nośników. Wskaże, co należy poprawić, oceni w skali optymalizację strony i może uchronić przed zmarnowaniem pieniędzy. Nawet jeśli uda się przekierować ruch na witrynę, przeszkody, na które może natrafić klient, mogą go skutecznie odwieść od zakupu.

Jak nie tracić budżetu reklamowego

Dobrze zdefiniowana grupa docelowa

To kolejna podstawa, która jest konieczna do tego, by być zadowolonym z reklamy. Przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu mającego na celu wypromowanie produktu, należy rozpisać sobie, kim jest klient docelowy. Doprecyzowanie działania jest bardzo cenne. Łatwiej poradzić sobie z zagadnieniem, jeśli produkt jest charakterystyczny. Wtedy reklama będzie mogła trafić do konkretnych ludzi z dużą szansą powodzenia zakupu. Zapewne jednak będzie to wąska grupa docelowa, więc możliwości zbytu generalnie będą mniejsze. Szersza baza klientów niekoniecznie jest aspektem negatywnym. W końcu więcej ludzi – więcej możliwości.

Warto zastanowić się nad czynnikami, które bezpośrednio wpływają na reklamę – targetowanie geolokalizacyjne, płeć idealnego klienta, jego wiek, status społeczny czy zainteresowania. Współczesne narzędzia pozwalają na dotarcie do ludzi konkretnych zawodów czy takich, które najczęściej wpisywały w wyszukiwarki konkretne hasła. To bardzo duża szansa dla biznesu.

Nie można bać się testów

Jeśli na przykład grupa docelowa to nastolatki lub młodzi dorośli, a platform jej odpowiadających jest kilka, warto postawić na testy porównawcze. Zanim zrealizuje się kampanie o dużym budżecie, można podzielić go na mniejsze części i w takiej samej kwocie i targecie wyemitować reklamę na dwóch różnych platformach. Dać obu spotom kilka dni na realizację, a następnie porównać wyniki.

Różni odbiorcy różnie reagują na treści reklamowe na odmiennych platformach. Wyniki nie raz mogą zaskakiwać, ale również mogą być przydatną nauką w drodze do optymalizacji kampanii.

Ciekawy komunikat reklamowy

Liczba komunikatów, które codziennie docierają do ludzkiego mózgu powoduje, że ten zaczyna myśleć selektywnie. Już kilka minut po bloku reklamowym w telewizji trudno sobie przypomnieć, jakie towary były przedstawiane. Dzieje się tak dlatego, że umysł stara się odrzucić informacje, które nie są mu niezbędne.

Należy o tym pamiętać przy kreacji komunikatu reklamowego. Nie może on być sztampowy, zbyt bezpieczny – ma zaciekawić odbiorcę. Napisanie, że usługa jest najlepsza nic nie zmieni, jeśli potencjalny klient nie dowie się, dlaczego jest najlepsza i jaka jest jej przewaga nad konkurencją. Im bardziej chwytliwe zabiegi, tym więcej ciekawości wzbudzi się w osobie, do której dotrze komunikat.

Co powinien zawierać?
- język korzyści (co klient otrzyma w zamian)
- call to action (nakłonienie do działania)
- kreatywną oprawę graficzną/językową

Oszczędność budżetu

Jest kilka sposobów, by zadbać o to, by nie wydać zbyt wiele na reklamę:
- ustawienie limitów. W takich platformach jak Google Ads czy Facebook to konieczność. Można ustawić budżet na całą kampanię lub rozliczać się choćby cost per click za określoną kwotę. Nie warto pozostawiać tego aspektu samym platformom, bo finalne koszta mogą zaskoczyć
- programmatic buing zamiast negocjacji. W przypadku umów barterowych z poszczególnymi firmami, u których można wykupić powierzchnię reklamową, negocjacje są wskazane. W przypadku wymian gotówkowych bezpośrednie reklamy przez Google, które będą się wyświetlać na wybranych przez reklamodawcę stronach internetowych, będą tańszym rozwiązaniem
- odpowiedni dobór źródła. Przed emisją reklamy warto sprawdzić, czy nie opłaca się jej targetować na jeden nośnik. Jeśli zdecydowana większość odwiedzających stronę internetową korzysta z niej w mobilu, rezygnacja z desktopu będzie dobrym ruchem

Więcej na temat tego, jak nie tracić budżetu reklamowego będzie można się dowiedzieć podczas eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Zakupy w internecie. Jak 2020 rok zmienił podejście Polaków?

2020 rok to rewolucja praktycznie na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy musieli dostosować się do zmian w handlu i przenieść działalność…

IV edycja eTradeShow zbliża się wielkimi krokami! Poznaj jeszcze lepiej świat e-commerce i zyskaj przewagę nad konkurencją!

Niewiele jest eventów branżowych, które merytoryką wykładów i poziomem eksperckim zachwycają nawet największych praktyków biznesu. eTradeShow jest branżowym liderem w…

Zwroty w sklepie internetowym – na co uważać

Dla wielu przedsiębiorców działających na rynku e-commerce zwroty w sklepie internetowym to trudne zagadnienie. W jakich sytuacjach one obowiązują, a…