eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Jak mierzyć efektywność kampanii na Facebooku?

Prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych nie wydaje się skomplikowane. W teorii wystarczy ustawić kilka wskaźników i czekać na efekty. Jak jednak sprawdzić, czy reklama naprawdę jest opłacalna? Efektywność kampanii na Facebooku.

Sporo firm popełnia kluczowe błędy w mierzeniu efektywności kampanii na Facebooku. Patrzy na liczbę lajków, zasięg czy komentarze, traktując to jako jedyny miernik skuteczności działań marketingowych. Zrzucają odpowiedzialność na narzędzie, a nie na nieumiejętne z niego korzystanie jako podstawy braku efektywności. Nie potrafią wyodrębnić źródła ruchu, przez co błędnie definiują skuteczność dwóch lub więcej równoległych kampanii, które zostały uruchomione. Mierzenie efektywności to podstawa realizacji założonych celów. Warto więc zastanowić się, jak robić to dobrze.

Jak mierzyć efektywność kampanii na Facebooku?

Przede wszystkim KPI, czyli Key Performance Indicators, uzależnione jest od celu kampanii. Jeśli jest ona nastawiona na PR, duża liczba lajków i komentarzy będzie kluczowa dla oceny efektywności. Jeżeli natomiast reklamodawca celuje w ruch, o wiele bardziej liczyć się będą dla niego kliknięcia w link promowanej strony. Jednocześnie podczas kwalifikacji opłacalności kampanii, należy zwrócić uwagę na return of investement, czyli zwrot inwestycji (zyski dzieli się przez przeznaczone środki i mnoży razy 100%). Jakikolwiek zysk powyżej inwestycji jest traktowany jako kampania skuteczna.

efektywność kampanii na Facebooku

CTR, czyli odpowiedź na pytanie, czy reklama zaciekawiła odbiorów

CTR to click through rate to stosunek pomiędzy liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy. Mierzy się go w procentach. Jak go najprościej zobrazować? Jeśli zasięg reklamy to 1000 osób, a 250 z nich w nią kliknie, to CTR wynosi 25%. Im wyższy współczynnik, tym bardziej zaangażowani odbiorcy i ciekawsza kreacja, która zachęciła ich do tego, by dowiedzieć się więcej o produkcie/usłudze.

CTR jest pierwszym sygnałem, że przekaz danej firmy zadziałał. To, czy return of investment będzie pozytywne zależy jednak również od tego, czy odbiorca po złapaniu się na reklamowy „haczyk” się z niego nie uwolni i dokona zakupu. Wysoki CTR przy niskim ROI prowadzi do prostego wniosku – reklama zaciekawiła odbiorcę, jednak po kliknięciu w link albo nie dostał tego, czego oczekiwał, albo zawierała mniej treści, które pozwoliłyby na zainteresowanie tylko docelowej grupy (w kampanii mogło na przykład brakować ceny).

Choć trudno jest wystosować uśrednioną wartość CTR dla konkretnych reklam na Facebooku, międzynarodowe badania wskazały, że średni wynik to 0,9%.

Inne drogi do weryfikacji KPI

Jak jeszcze mierzyć efektywność reklamy? Na podstawie danych historycznych uzyskiwanych w jednej spółce lub bazując na podobnych kampaniach realizowanych przez konkurencję. Ponadto, warto zwrócić uwagę na koszt konwersji. To średnia kwota, jaka zostaje poniesiona przy dokonaniu określonej akcji po kliknięciu w reklamę. Zazwyczaj w tym kontekście mówi się o dokonaniu zakupu, pozostawieniu danych kontaktowych, lub zapisie na newsletter.

Więcej o tajnikach reklamy na Facebooku podczas eTradeShow opowie Sebastian Szmigielski, Client  Partner CEE FacebookaNie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Trzecia edycja eTradeShow za nami!

10 września na warszawskim PGE Narodowym odbyła się trzecia edycja eTradeShow. Pierwsze spotkanie branży e-commerce po lockdownie przyciągnęło profesjonalistów spragnionych…

Najlepsi dołączają do eTradeShow. Frisbo złotym sponsorem

eTradeShow skupia tylko najlepszych. Tym bardziej miło nam poinformować, że złotym sponsorem targów został lider w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych…

Kampanie w platformie Facebook – od czego zacząć i na zwrócić uwagę?

Promocja w mediach społecznościowych to jedna z najefektywniejszych metod marketingowych. Wyniki są wymierne i łatwe do weryfikacji. Na co zwrócić…