eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

InPost w czasie kryzysu... Idzie jak burza!

Gdy jedni tracą miliony i stoją nad przepaścią, inni idą jak burza, to ogromna szansa dla e-commerce, firm kurierskich i paczkomatów. W czasie obowiązywania ograniczeń w poruszaniu się i zamknięciu większości sklepów niespożywczych, usługi kurierskie stały się kluczowe dla utrzymania konsumpcji. InPost, którym zarządza Rafał Brzoska, dzięki kolejnym inwestycjom ma szanse stać się największym deweloperem w kraju. 

Wzmożona praca

Dziś firma dostarcza absolutnie wszystko od produktów spożywczych z krótkim terminem ważności, po artykuły higieniczne pierwszej potrzeby. Jeszcze miesiąc wcześniej towar, który mógł wydawać się nieopłacalny do zakupu w tym kanale, w obecnej sytuacji doskonale schodzi. Konsumenci są gotowi zapłacić 5-10 procent więcej, aby uniknąć długie kolejki i kontakt z innymi ludźmi, ograniczając ryzyko zarażenia. 

Jak określa prezes InPostu Rafał Brzoska, obecnie na rynku przesyłek sytuacja wygląda jak w okresie przedświątecznym, kiedy firma obserwowała wzrost rzędu 30 procent w stosunku do pozostałych miesięcy roku. W podobnej sytuacji znalazły się sklepy internetowe i firmy logistyczne. Nagły, znaczący wzrost rodzi olbrzymie szanse, ale i wymaga od zespołu wzmożonego działania. Sytuacja trwa już od 4 tygodni, co stanowi w porównaniu do przedświątecznego szału zakupów, dwukrotne obciążenie psychiczne i fizyczne dla całej organizacji.

Jesteśmy jednym z niewielu pracodawców w Polsce, który zatrudnia, a nie zwalnia - mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu. 

Media wciąż mówią o medykach, którzy znajdują się na pierwszej linii walki z koronawiruse. Jednak tuż za nimi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pracują kurierzy i pracownicy sklepów spożywczych. Gdy weszło w życie rozporządzenie uniemożliwiające przemieszczanie się i nakazujące zamknięcie większości sklepów niespożywczych, cały ruch skumulował się w internecie. Przedsiębiorcy, którzy myśleli perspektywicznie dziś są w stanie normalnie funkcjonować dzięki sprawnej sprzedaży online. Natomiast ci, którzy koncentrowali się wyłącznie na tradycyjnym, offline'owym kanale, mogą nie przetrwać kryzysu. 

Doskonała strategia kryzysowa

InPost już cztery tygodnie temu nakreślił trzy alternatywne scenariusze: najbardziej czarny, wręcz nieprawdopodobny; umiarkowany i optymistyczny. Doskonale przygotowana strategia kryzysowa stworzyła okazję do rozwoju firmy. Pojawiły się nowe pomysły i szanse, które InPost doskonale wykorzystał. 

W celu utrzymania płynności finansowej i miejsc pracy, usługi dla InPostu chcą świadczyć firmy, które do tej pory specjalizowały się w zupełnie innej dziedzinie np. zajmowały się transportem VIP z i na lotniska, wyposażone w luksusowe busy. To obrazuje jak bardzo zmieniło się zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi. Także Inpost szuka nowych szans i obszarów rynku wprowadzając ulepszenia i dostosowując swoją ofertę do potrzeb klientów. 

Najnowsza usługa dostaw w weekendy, została wprowadzona w ekspresowym tempie, a na czas pandemii firma nie pobieramy za nią dodatkowych opłat. Po tygodniu 2,5 tysiąca sklepów internetowych korzysta z możliwości nadania przesyłek w piątek z opcją odbioru w niedzielę. Dodatkowo InPost uruchomił plan odblokowania urzędów miejskich, dzięki usłudze Urząd 24 można dokonać rejestracji samochodów za pomocą specjalistycznego Paczkomatu. 

Jak podkreśla Rafał Brzoska - takich rzeczy wcześniej nie było, a on-line, e-commerce wyjdzie z tego kryzysu zwycięsko. 

Źródła: https://businessinsider.com.pl/firmy/zarzadzanie/prezes-inpostu-przewiduje-skutki-kryzysu-wywolanego-koronawirusem/p521pl6 

Zobacz również

Wprowadź w życie swoją wizję #DZIAŁAJONLINE

'merce - hybrydowa platforma e-commerce! Z myślą o firmach, które planują przeniesienie swojej sprzedaży B2B do internetu, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik…

InPost S.A zostaje złotym sponsorem targów eTradeShow 2019!

Z przyjemnością informujemy, że lider na rynku logistyki, firma InPost S.A. została złotym sponsorem premierowej edycji targów eTradeShow!   InPost…