eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Influencerzy a koronawirus. Jakie zmiany przyniosła pandemia?

Pandemia nie ominęła praktycznie żadnej branży i dziedziny życia. Jej oddziaływanie można również znaleźć w marketingu. Influencerzy a koronawirus. Jak zmienił się rynek?

Wśród paradoksalnie największych „wygranych” pandemii (jeśli o jakimkolwiek zwycięstwie można w tym przypadku mówić) jest branża e-commerce. Wzrosty odnotowane przez ostatnie miesiące i szybka dynamika rozwoju pozwalają sądzić, że sprzedaż internetowa przekonała do siebie spory procent polskich internautów.

Kolejne obostrzenia i niezwalniająca fala zakażeń spowodowała, że życie w sieci nadal kwitnie. Mowa tu nie tylko o handlu. Zauważalny jest przyrost użytkowników w portalach społecznościowych. Widać też większą aktywność tych, którzy konta założyli już jakiś czas temu. Ostatnie miesiące to również czas próby dla internetowych twórców. Część z nich mimo koncentrowania działań zarobkowych w internecie, narzekała na straty poniesione przez spadek intensywności współprac. Inni z kolei opierali zarobki również na eventach zewnętrznych, z których duża część przez pandemię została odwołana lub przesunięta w czasie.

Influencerzy a koronawirus – skok oglądalności

Jak podają performancemedia.pl, skok oglądalnościowy w przypadku Youtube, czyli jednej z głównych platform, z których korzystają influencerzy, wyniósł prawie 30 000 000 na przestrzeni pierwszego tygodnia marca w stosunku do drugiego.

Trudna sytuacja światowa wpłynęła łącząco na branżę. Infuencerzy zjednoczyli się pod hasłem „#zostańwdomu”. Do akcji przyłączyli się aktorzy, wokaliści sportowcy i osoby znane publicznie. Tym samym wygenerowali prawie 390 milionów wyświetleń oraz zaangażowanie na poziomie 35 milionów. Łącznie pod tym hashtagiem znalazło się prawie 25 tysięcy różnego rodzaju kontentu od influencerów.

influencerzy a koronawirus

Dziedziny rozwoju kontentu

Lockdown wpłynął nie tylko na to, że ludzie spędzali więcej czasu w sieci. Zmodyfikował również rodzaje treści, których poszukiwali. Co znalazło się w ich gronie?
– treści parentingowe – zamknięcie w czterech ścianach okazało się sporym wyzwaniem w szczególności dla tych rodziców, którzy nie dysponowali dużym domem z ogrodem. Co robić w momencie, kiedy dzieci nie mogły wychodzić do szkół? Po jakimś czasie nawet najciekawsza gra stawała się dla nich nudna. Vlogerzy prezentowali treści DIY i zdradzali zasady zabaw, w które można było zaangażować najmłodszych. Przedstawiali też pomysły na kreatywne użytkowanie nadmiaru wolnego czasu
– branża fitness w domu – w pewnym momencie lockdownu zamknięte były siłownie. Ponadto, do lasu nie można było wejść nawet po to, by się przespacerować. Furorę zaczęły więc robić treści inspirujące do ćwiczenia w domu i pokazujące, jak efektywnie dbać o sylwetkę w czterech ścianach
– kulinaria – kolejną grupą, która zyskała na popularności, były video poświęcone kulinariom. Zamknięcie restauracji i nawoływanie do pozostania w domu za wszelką cenę spowodowały, że spora grupa osób chciała nauczyć się samemu przygotowywać potrawy. Urosły statystyki blogów kulinarnych i materiałów z prostymi przepisami do wykonania w domu

Badania wykazały, że 75 procent ankietowanych influencerów dostosowało prezentowane przez siebie treści do sytuacji zdrowotnej.

Zmiany po pandemii

Dostosowanie kontentu wpłynęło również na zmianę zachowań odbiorców. Aż 80 procent badanych wskazało, że je zauważyło. Potwierdzili, że:
- followersi preferują Instagram Stories od tradycyjnych postów
- wzrósł wiek obserwujących
- odnotowano wzrost wyświetleń średnio o 20 procent
- zwiększono liczbę kontentu, za czym poszło również zwiększenie zasięgów

Zmieniła się także rola influencera we współpracy z markami. To nie jest już tylko katalizator treści reklamowej, ale bodziec pozwalający budować komunikację w tak wrażliwym i trudnym dla świata czasie. Vlogerzy i osoby publiczne są bliżej odbiorcy niż same marki. Większość z nich wskazała, że nawet w tak niepewnym momencie dla biznesu, duża część współpracujących z nimi marek nie zrezygnowała z kooperacji.

Pełny raport: https://www.performancemedia.pl/pdf/blog/PM-INFLUENCER_MKT-W-CZASIE-PANDEMII-2020.pdf

Więcej o relacji influencerzy a koronawirus zdradzimy podczas eTradeShowNie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

IV edycja eTradeShow zbliża się wielkimi krokami! Poznaj jeszcze lepiej świat e-commerce i zyskaj przewagę nad konkurencją!

Niewiele jest eventów branżowych, które merytoryką wykładów i poziomem eksperckim zachwycają nawet największych praktyków biznesu. eTradeShow jest branżowym liderem w…

Trzecia edycja eTradeShow za nami!

10 września na warszawskim PGE Narodowym odbyła się trzecia edycja eTradeShow. Pierwsze spotkanie branży e-commerce po lockdownie przyciągnęło profesjonalistów spragnionych…

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy…