eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Rynek e-sklepów w kraju się rozwija. Analitycy szacują, że z 5,5% udziału w polskim handlu detalicznym pod koniec 2019 roku współczynnik ten urósł więc do blisko 12% w szczytowym momencie pandemii. Zapytań o to, jak założyć działalność e-commerce jest coraz więcej. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

 

Pandemia wywołała prawdziwy „boom” na rynku sklepów internetowych. Konsumenci zmienili przyzwyczajenia i mimo rezygnacji z niektórych obostrzeń, nadal decydują się na zakupy w sieci. Szacuje się, że w ciągu kilku miesięcy zagrożenia koronawirusowego polski segment sprzedaży internetowej zrobił taki sam postęp, jak amerykański w ciągu 7 lat! Nie dziwi więc coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców sprzedażą w internecie. Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest to, ile kosztuje założenie sklepu internetowego. Wydatki te są nieporównywalnie niższe niż te dotyczące sklepów stacjonarnych. Nie zmienia to jednak faktu, że trzeba mieć kapitał na start i liczyć się z tym, że niekiedy trzeba wydać sporo.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego? Podstawowe koszta

 

1. Platforma e-commerce

Zdecydowanie się na konkretną platformę e-commerce jest jednym z najważniejszych czynników przy zakładaniu biznesu internetowego. Wybór jest duży – podobnie jak wachlarz cen, które obowiązują za usługę. O wiele tańszym rozwiązaniem jest korzystanie z subskrypcji oprogramowania dla sklepów internetowych (działających na modelu SAAS) niż zatrudnienie odrębnego programisty. Rozwiązanie wiąże się nie tylko z redukcją kosztów, ale także daje możliwość korzystania z intuicyjnych i łatwych w obsłudze systemów.

Koszt takich platform waha się od 70 do 200 złotych miesięcznie. Dużo zależy od dodatków i wtyczek, które przedsiębiorca będzie chciał zainstalować na stronie internetowej. Warto przy tym mieć świadomość, że budowanie na konkretnym systemie wiązać się będzie niekiedy z częściowym przypisaniem do macierzystej domeny. Aby tego uniknąć, warto zdecydować się na hosting. Niektóre rozwiązania w tej mierze są darmowe, jednak należy zwrócić uwagę na to, czy po roku ceny nie wzrastają tak, że w porównaniu do płatnej oferty konkurencji będą mniej opłacalne.

Inną sprawą jest oprawa graficzna strony. W przypadku postawienia na samodzielny layout praca grafika pochłonie około 1000 złotych.

koszta strony internetowej

2. Certyfikat SSL

SSL to certyfikat internetowy używany do bezpiecznych połączeń internetowych. To obecnie standard szyfrowania stron, który zapewnia nie tylko poufność przetwarzanych danych, ale także bezpieczeństwo użytkowników. To potwierdzenie wiarygodności zarówno firmy, jak również witryny internetowej. Chroni internautów przed odrzuceniem połączenia i brakiem możliwości dalszego przeglądania strony.

Warto w niego zainwestować. Koszta wahają się nawet o 10 do 80 złotych rocznie.

3. Bieżąca obsługa witryny

Kolejnym istotnym elementem budżetu jest bieżąca obsługa strony internetowej. W przypadku, kiedy przedsiębiorca decyduje się na samodzielne prowadzenie witryny, ten spada. Jeśli natomiast powierza się to firmie zewnętrznej, koszta mogą urosnąć do kwoty 1000 złotych miesięcznie.

4. Rozliczenie

Rozliczeń można dokonać dzięki współpracy z systemami transakcyjnymi. To obecnie najbardziej popularne i najłatwiejsze rozwiązania. Oferują je PayU, PayPal, DotPay czy Przelewy24. Część z platform uzgadnia warunki i koszta indywidualne, a niektóre mają te rozwiązania już opracowane – na przykład opłaty dla sprzedających są naliczane tylko od otrzymanych płatności, a prowizje są uzależnione od miesięcznego obrotu sklepu.

5. Koszta promocji

Konkurencja w sieci rośnie. Żeby ktoś dowiedział się o tym, że dany sklep internetowy istnieje, potrzebne są więc odpowiednie narzędzia do promocji. Całe szczęście dla e-commerce, takich platformy oferują bardzo dużo.

Przedsiębiorcy mogą skorzystać z Google Ads, czyli możliwości pozycjonowania biznesu w wyszukiwarce Google, jak również za pomocą reklam wyświetlanych na innych stronach internetowych. Swoje własne systemy promocyjne mają także Facebook, Instagram, Tik Tok, LinkedIn, Youtube czy Twitter, czyli wszystkie większe media społecznościowe, z których konsumenci z różnych grup wiekowych czy zakresów zainteresowań i płci mogą skorzystać.

Jaki budżet przeznaczyć na ten sektor działalności e-handlu? Eksperci podpowiadają, że 2000 złotych miesięcznie to minimum.

 

Więcej o tym, ile kosztuje założenie sklepu internetowego będzie można się dowiedzieć podczas eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Zwroty w sklepie internetowym – na co uważać

Dla wielu przedsiębiorców działających na rynku e-commerce zwroty w sklepie internetowym to trudne zagadnienie. W jakich sytuacjach one obowiązują, a…

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki to problem wszystkich e-handlowców. Według badań Baymarda ich średni wskaźnik w sklepie internetowym wynosi 69.57%. Co zrobić, by…

Kampanie w platformie Facebook – od czego zacząć i na zwrócić uwagę?

Promocja w mediach społecznościowych to jedna z najefektywniejszych metod marketingowych. Wyniki są wymierne i łatwe do weryfikacji. Na co zwrócić…