Kup bilet

E-commerce za granicą. Jak dotrzeć do nowych klientów?

Rozwinięcie biznesu e-commerce za granicą wymaga odrobienia sporej „pracy domowej”. Należy zrozumieć rynki, odkryć, co najlepiej sprawdza się w handlu zagranicznym i jakie kroki podjąć, aby zmaksymalizować sprzedaż.

Badaj i analizuj rynki międzynarodowe

W e-commerce za granicą błędem jest zakładanie, że rynek zagraniczny jest gotowy dla firmy. Na początku należy zbadać lokalne potrzeby i konkurencję, różnice kulturowe i regulacyjne. W zależności od działalności, nie wszystkie rynki zagraniczne będą odpowiednie. Dobrym punktem wyjścia jest więc skorzystanie z narzędzi takich, jak Google Analytics, Google Trends i Google Console. Są to nieocenione w eksploracji rynków, ocenie podaży i popytu według kraju i regionu oraz pozycjonowania firmy tak, aby przyciągała międzynarodową bazę klientów.

Rahim Blak: Nadchodzi nowy wymiar e-commerce

Sprzedawaj na obecnej stronie internetowej i wysyłaj z własnego kraju

Warto zacząć od małych rzeczy i dopiero wtedy, gdy będzie się przekonanym, że istnieje zagraniczny rynek dla produktów lub usług, rozszerzać działalność na wiele krajów. Zagraniczni klienci mogą kupować bezpośrednio z jednej witryny, a firma oferować wysyłkę do lokalizacji poza Polską, korzystając z usług dostawców takich jak DHL.

Myśl lokalnie

Handel za granicą nie będzie taki sam jak na rynku krajowym, dlatego należy dostosować strategię marketingową i sprzedażową do lokalnych potrzeb – zwłaszcza jeśli firma rozwija się i chce się zmaksymalizować obecność na arenie międzynarodowej. Trzeba dostosować witrynę do różnych języków. Należy także wziąć pod uwagę lokalne zwyczaje zakupowe i preferencje dotyczące płatności, dostosowując wszystko do oczekiwań i gustów klientów.

Płatności bezgotówkowe w natarciu. Koronawirus sprawił, że przejmują rynek

Obsługuj różne metody płatności

Klienci będą chcieli płacić na różne sposoby. Ich preferencje różnią się w zależności od kraju. Przykład? Przelewy bankowe preferowane są w transakcjach internetowych w Niemczech, podczas gdy Japan Credit Bureau (JCB) jest najczęściej używaną kartą kredytową w Japonii, mając ponad 80 milionów użytkowników. Jest akceptowana w ponad 190 krajach. Portfele elektroniczne również zyskują na popularności, szczególnie w krajach skandynawskich.

Obecnie istnieje wiele różnych metod płatności, od konwencjonalnych przelewów bankowych i poleceń zapłaty po płatności kartą i nowe metody, takie jak kryptowaluty. Ważne jest, aby wiedzieć, czego chce lokalny rynek. Jeśli wybiera się odpowiedniego dostawcę usług płatniczych, można zintegrować metody płatności ze swoją platformą e-commerce i mieć pewność, że wspiera się zagranicznych klientów.

Wyświetlaj produkty i usługi w lokalnych walutach

Klienci lubią widzieć ceny we własnych walutach. Jednym ze sposobów na zrobienie tego jest integracja z serwisami wymiany walut, takimi jak Oanda, które wykorzystują aktualny kurs do pokazywania cen w lokalnych walutach.

Oferuj lokalną obsługę klienta

Jeśli język w obsłudze klienta jest barierą, należy zatrudnić native speakerów do pomocy. Jest to kosztowna opcja, więc warto najpierw przeprowadzić badania, aby upewnić się, że wygeneruje to odpowiednie korzyści.

Źródło: safenetpay.com

eTradeShow
Termin: 10 marca 2022
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa

Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!

Zobacz również

Bezpieczne e-commerce. Co zrobić, by zadbać o siebie i klientów?

Bezpieczne e-commerce to podstawa. Bez odpowiednich zabezpieczeń właściciele firm internetowych narażają siebie, swoją markę i swoich klientów na ryzyko oszustwa…

Rahim Blak, Liroy, Stockem, Horoszko i inni. eTrade Show było pełne wiedzy

Nie ma drugiego w Polsce tak merytorycznego i pełnego eksperckich wykładów wydarzenia, jak eTrade Show. Event odbył się 15 września…

Cztery sceny, jeszcze więcej informacji i pełnia wiedzy o e-commerce. Czas na eTrade Show

15 września Warszawa stanie się centrum krajowego dialogu na temat e-commerce. To właśnie tego dnia najwięksi eksperci z branży podczas…