eTradeShow bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej

Kup bilet

E-commerce nadal zyskuje, w Polsce dominuje Allegro [RAPORT]

Badanie przeprowadzone na zlecenie Wirtualnych Mediów wykazało, że rok do roku rynek e-commerce w Polsce zyskał o prawie jedną piątą. Najpopularniejszą witryną o charakterze e-sklepu nadal jest Allegro.

Choć wydawało się, że pandemia tylko na jakiś czas zmieni nawyki zakupowe klientów, badania wykazują, że tak nie jest. Pierwszy lockdown spowodował, że polski rynek e-commerce zrobił postęp, jaki Amerykanom zajął siedem lat. Obawiano się, że ponowne otwarcie sklepów zmieni ten trend. Niesłusznie. Najnowszy raport przeprowadzony na zlecenie Wirtualnych Mediów wskazuje, że krajowy e-handel ma się dobrze. Liderem stawki niezmiennie jest Allegro.

Allegro dominuje

Według badań serwis aukcyjno-zakupowy Allegro we wrześniu 2020 roku odwiedziło ponad 18 milionów użytkowników. To 65,5 procent wszystkich osób, które w Polsce korzystają z internetu. Serwis odnotował prawie 1,4 miliarda odsłon.

Drugie miejsce należy do Ceneo.pl, które również należy do Allegro. W tym przypadku stronę internetową odwiedziło 11,55 miliona użytkowników, którzy wygenerowali ponad 154 miliony odsłon. Dobrze spisywało się również Allegrolokalnie.pl z 4,4 milionami internautów i 36 milionami odsłon.

allegro

Inne e-sklepy z dużymi stratami do Allegro

Pierwszą piątkę zamknęły serwisy sklepów stacjonarnych. Na trzecim miejscu uplasował się RTV Euro AGD. Realnych użytkowników odnotował 7 222 307, a odsłon ponad 72 miliony, co stanowi 26% rynku. Media Expert dysponuje platformą o czwartym największym zasięgu w Polsce, ustępując tym samym RTV AGD o 0,1 procenta. Najlepszą piątkę zamyka Empik, któremu nie udało się przekroczyć 6 milionów realnych użytkowników.

Mocny przekrój reszty stawki

Kolejne miejsca w badaniach Wirtualnych Mediów zajęły Aliexpress (5 400 000 internautów), E-obuwie (4 400 000), Allegro Lokalnie, a także Castorama (14,3 procent udziału w rynku) i Ikea (12,3 procent).

E-commerce wyraźnie na plus

Allegro.pl w porównaniu z wrześniem 2019 osiągnęło wzrost o 1,77 mln użytkowników (10,8 proc.) i 208,68 mln odsłon (17,6 proc.), a Ceneo.pl - o 1,1 mln użytkowników (10,5 proc.) i 55,67 mln odsłon (56,3 proc.).

Procentowo jeszcze więcej zyskało kilka innych witryn. Na Euro.com.pl przybyło 2,77 mln internautów (62,1 proc.) i 22,59 mln odsłon (45,4 proc.), a Empik.com - 1,2 mln użytkowników (25,3 proc.) i 20,85 mln odsłon (31,2 proc.), a na eObuwie.com.pl - 1,44 mln internautów (48,2 proc.) i 21,86 mln odsłon (51,2 proc.). Castorama.pl osiągnęła wzrost o 863,2 tys. użytkowników (28 proc.) i 13,39 mln odsłon (82,2 proc.), a IKEA.com - 613 tys. odwiedzających (21,9 proc.) i 17,65 mln odsłon (46,1 proc.).

Jako jedyny spadek liczby użytkowników zanotował Aliexpress.com - w serwisie ubyło 6,5 tys. internautów (0,1 proc.), natomiast liczba odsłon zwiększyła się o 20,28 mln (10,7 proc.).

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się również w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

IC events

eTrade Show Teame

Zobacz również

Na eTradeShow black week to... BLAK WEEK! Skorzystaj z rabatu i wykładu Rahima Blaka!

Rahim Blak i jego Mosaico to Partner Strategiczny czwartej edycji eTradeShow. W związku z tym przygotowaliśmy dla was BLAK WEEK…

Zakupy w internecie. Jak 2020 rok zmienił podejście Polaków?

2020 rok to rewolucja praktycznie na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy musieli dostosować się do zmian w handlu i przenieść działalność…

eTradeShow to sami najlepsi. Rahim Blak i Mosaico Partnerem Strategicznym eventu!

eTradeShow skupia tylko najlepszych. Tym bardziej miło nam poinformować, że Partnerem Strategicznym targów został lider w pozyskiwaniu kapitału w oparciu…