Kup bilet

Bezpieczne e-commerce. Co zrobić, by zadbać o siebie i klientów?

Bezpieczne e-commerce to podstawa. Bez odpowiednich zabezpieczeń właściciele firm internetowych narażają siebie, swoją markę i swoich klientów na ryzyko oszustwa lub kradzieży tożsamości.

Ale to nie wszystko. Bezpieczne e-commerce to również ochranianie przed ujawnieniem danych karty kredytowej. To oznacza brak możliwości stracenia pieniędzy przez klientów i firmę. Warto zauważyć, że dla wielu konsumentów to właśnie strach przed takim działaniem jest jedną z przyczyn wybierania stacjonarnych zakupów.

Bezpieczne e-commerce to wymóg

Nie należy myśleć, że firma jest bezpieczna tylko dlatego, że jest niewielka. Małe firmy są w rzeczywistości częściej atakowane niż większe. Cyberprzestępcy spodziewają się, że zabezpieczenia w witrynach e-commerce mniejszych przedsiębiorstw są słabe lub nieistniejące. Nie są w błędzie. Małe witryny e-commerce są stale zagrożone. Dane z Imperva, firmy zajmującej się bezpieczeństwem sieci, wskazują, że 29 procent, czyli prawie jedna trzecia ruchu na stronie internetowej to boty próbujące jej zaszkodzić.

Oprócz rzeczywistych oszustw finansowych, naruszenia bezpieczeństwa lub danych szkodzą reputacji marki. Gdy do nich dojdzie, trudno będzie skłonić klientów do powrotu, a tym bardziej pozyskać nowych.

Rahim Blak: Nadchodzi nowy wymiar e-commerce

Sposoby atakowania witryn e-commerce

SQL Injection

SQL jest określany jako Structured Query Language. Jest to standardowy język kodowania używany do uzyskiwania dostępu do baz danych. Dzięki niemu użytkownik może manipulować bazami danych i wykonywać polecenia, takie jak pobieranie danych i usuwanie rekordów.

SQL injections są jednym z najczęstszych ataków, wykorzystujących nieuczciwe polecenia w celu uzyskania nieautoryzowanego dostępu do poufnych danych przechowywanych w bazie danych.

Istnieją trzy główne typy SQL injections:
- In-band SQL Injections - są proste i wydajne, co czyni je jednym z najczęstszych ataków SQL Injection. Używają języka, którego używa się do komunikowania się z bazą danych i wyświetlania poufnych informacji, a nawet uzyskiwania uprawnień administracyjnych. Wykorzystuje te same kanały do przeprowadzenia ataku, co do zebrania wyników ataku. Używając tego samego kodu, haker może łatwo przejąć kontrolę nad przepływem informacji.
- Inferential SQL Injections - czyli ślepy SQL - wymaga od atakującego wysłania pakietów danych do serwera i pozwala mu obserwować odpowiedzi i zachowanie serwera. Dzięki temu hakerzy wiedzą, jak zbudowany jest serwer. Ten typ wstrzykiwania SQL jest zwykle wolniejszy, ale może być tak samo szkodliwy jak metoda In-Band.
- Out-of-Band SQL Injections można przeprowadzać tylko wtedy, gdy na serwerze używanym przez aplikację internetową są włączone określone funkcje. Opiera się na zdolności serwera witryny do tworzenia żądań DNS lub HTTP, które ostatecznie przesyłają dane do strony atakującej.

Skrypty między witrynami (XSS)

Cross-site scripting jest również znany jako XSS i jest atakiem polegającym na wstrzyknięciu kodu po stronie klienta w witrynę internetową. Celem ataku XSS jest wykonanie złośliwych, szkodliwych skryptów w przeglądarce internetowej poprzez wstrzyknięcie kodu do legalnej strony internetowej. Witryna staje się systemem dostarczania złośliwego skryptu. Ten rodzaj ataku jest szczególnie szkodliwy i najskuteczniejszy, gdy jest używany z forami dyskusyjnymi lub dowolną stroną internetową, która umożliwia wprowadzanie lub komentowanie przez użytkownika.

Dodatkowo atak XSS może zepsuć witrynę. Treść może zostać zmieniona lub w ogóle nie być widoczna, jeśli strona atakująca użyje ataku XSS, aby przekierować ruch, który otrzymuje dana witryna, aby zamiast tego przejść do innej strony.

Infekcje złośliwego oprogramowania

Złośliwe oprogramowanie to kolejny powszechny sposób, w który atakujący mogą uzyskać dostęp do witryny. Obejmuje wirusy, oprogramowanie ransomware, oprogramowanie szpiegujące, robaki i inne. Może kraść informacje o klientach, usuwać dane, infekować odwiedzających witrynę, a nawet przetrzymywać witrynę jako zakładnika.

DDoS i DoS

Ataki typu odmowa usługi (DoS) i rozproszona odmowa usługi (DDoS) to jedne z najczęstszych i być może najbardziej irytujących rodzajów ataków na zabezpieczenia, z którymi można się spotkać. Mają te same cele, ale różnią się technicznie.

Ataki DoS to próby zamknięcia witryny e-commerce przez zalanie lub spamowanie jej nielegalnym ruchem. To uniemożliwia zwykłym użytkownikom dostęp do niej.

Ataki DDoS również blokują ruch w witrynie, jednak wykorzystują wiele urządzeń lub botnetów. Botnety działają jako grupa komputerów i są zwykle infekowane złośliwym oprogramowaniem, które powoduje dalsze szkody w witrynie e-commerce.

Taktyka brutalnej siły

Ataki typu brute force wykorzystują botnet do odgadnięcia danych administratora witryny.
To zaawansowane hackowanie hasła. Najlepszymi sposobami walki z atakami typu brute force są wyzwania captcha, dwuskładnikowa autoryzacja w witrynie i złożone hasła. Dodatkowo powinno zmieniać się hasło mniej więcej co trzy miesiące.

Płatności bezgotówkowe w natarciu. Koronawirus sprawił, że przejmują rynek

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa witryny e-commerce

Wybranie bezpiecznego hostingu i platformy e-commerce

Potrzeba zarówno bezpiecznej platformy, jak i hosta internetowego, aby zapewnić optymalną ochronę. Większość twórców witryn e-commerce ma wbudowane pewne środki bezpieczeństwa. Ale nie wszystkie platformy i hosty są takie same, a nawet równe.

Najlepszą opcją jest rozejrzenie się i sprawdzenie różnych hostów i dostawców platform, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie. Należy znaleźć kombinację hosta i platformy, które zapewniają pełną ochronę przed najczęstszymi zagrożeniami, takimi jak złośliwe oprogramowanie i iniekcje SQL.

Uzyskanie certyfikatu SSL

Oprócz znalezienia dostawców, którzy mają wbudowane protokoły bezpieczeństwa i korzyści, należy uzyskać certyfikat SSL, taki jak certyfikat SSL Wildcard.

Pomaga zaszyfrować dane między witryną a przeglądarką internetową użytkownika - czyniąc je nieczytelnymi dla wszystkich, z wyjątkiem administratora i użytkownika. Certyfikacja SSL jest w rzeczywistości obowiązkowa dla wszystkich witryn handlu elektronicznego w ramach standardu bezpieczeństwa danych Payment Card Industry (PCI).

Wykonywanie regularnych kontroli SQL

SQL Injections mogą być dokonywane w dowolnym formularzu wprowadzania danych przez użytkownika w witrynie, więc regularne sprawdzanie pod kątem luk w zabezpieczeniach ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa strony.

Warto ustawić wybrany przez siebie skaner do przeprowadzania codziennych kontroli bezpieczeństwa witryny. W ten sposób, jeśli istnieją jakieś luki, można je znaleźć i zabezpieczyć, zanim ktoś je wykorzysta.

Zlecenie płatności i przetwarzania danych ekspertom

Najlepszym sposobem, aby nie stracić żadnych danych klienta, jest ich brak. Nie warto zbierać ani przechowywać żadnych prywatnych danych klientów w witrynie, chyba że jest to absolutnie konieczne.

W przypadku płatności używa się zaszyfrowanego tunelu kasowego innej firmy do przetwarzania płatności - jest to standardowa procedura dla witryn e-commerce. Najpopularniejsze bramki płatnicze są całkowicie bezpieczne i nie są znane z wycieku jakichkolwiek poufnych danych użytkownika.

Aktualizowanie i łatanie witryny

Gdy hakerzy znajdują luki w zabezpieczeniach, twórcy aplikacji znajdują sposoby na ich naprawienie. Nowe aktualizacje oprogramowania witryn internetowych pojawiają się cały czas — i często zawierają kluczowe poprawki zabezpieczeń.

W rezultacie powinno się zwracać szczególną uwagę na aktualizacje, gdy są one wprowadzane. Jeśli nie są automatyczne, należy zachować szczególną ostrożność, aby ręcznie je zaktualizować.

Monitorowanie pobierania i integracji

Możliwość pobierania i integrowania wtyczek, narzędzi, aplikacji i innych elementów bezpośrednio z witryną wzbogaca ją. Niektórzy hakerzy będą jednak używać tych dodatków do wszczepiania złośliwych protokołów do strony.

Regularne tworzenie kopii zapasowych danych witryny

Tworzenie kopii zapasowej witryny e-commerce nie powstrzyma żadnych zagrożeń bezpieczeństwa, z którymi można się spotkać, ale pomoże zminimalizować lub zmniejszyć wyrządzone szkody. To strategia, która pomoże chronić informacje przed utratą, uszkodzeniem lub przetrzymywaniem jako zakładników.

Dobrą praktyką biznesową jest poświęcenie czasu i tworzenie kopii zapasowych witryny tak często, jak to możliwe. Powinna być tworzona co najmniej raz na trzy dni, ale zaleca się tworzenie kopii zapasowej raz dziennie.

Źródło: mailmunch.com

eTradeShow
Termin: 10 marca 2022
Miejsce: Biznes Klub, PGE Narodowy Warszawa

Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Więcej informacji o wydarzeniu i bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Wybierz eTrade Show i postaw krok w stronę rozwoju Twojego biznesu!

Zobacz również

E-commerce za granicą. Jak dotrzeć do nowych klientów?

Rozwinięcie biznesu e-commerce za granicą wymaga odrobienia sporej „pracy domowej”. Należy zrozumieć rynki, odkryć, co najlepiej sprawdza się w handlu…

Rahim Blak, Liroy, Stockem, Horoszko i inni. eTrade Show było pełne wiedzy

Nie ma drugiego w Polsce tak merytorycznego i pełnego eksperckich wykładów wydarzenia, jak eTrade Show. Event odbył się 15 września…

Cztery sceny, jeszcze więcej informacji i pełnia wiedzy o e-commerce. Czas na eTrade Show

15 września Warszawa stanie się centrum krajowego dialogu na temat e-commerce. To właśnie tego dnia najwięksi eksperci z branży podczas…