Ostatnie stoiska wystawiennicze! Zostań wystawcą

Kup bilet

Pandemia napędza ogólnoświatowy sektor e-commerce. Aplikacje i integracja to przyszłość

Najszybciej rozwijające się firmy e-commerce cechują się zdolnością do nadążania za zmianami technologicznymi, terminowym wysyłaniem zamówień i zapewnianiem wglądu w stan zamówienia w czasie rzeczywistym. Stawiają też na aplikacje, które są kluczem do rozwoju tego sektora handlu.

Jest to jedno z ustaleń nowego raportu firmy Jitterbit, zajmującej się transformacją API. Analitycy dodają również, że wraz ze wzrostem liczby aplikacji wymagających integracji i wyzwań związanych z integracją rośnie też zależność firm od dostawców tego typu rozwiązań.

Badanie wykazało, że szybko rozwijające się firmy częściej napotykają problemy związane z integracją. O 50 procent częściej korzystają z usług dostawcy integracji w celu projektowania i/lub wdrażania nowych projektów. 48 procent respondentów zgłaszało problemy związane z połączeniem więcej niż 10 aplikacji. 16 procent twierdzi, że musi zintegrować od 16 do 20 aplikacji, a 5 procent więcej niż 20. Tymczasem tylko 28 procent respondentów twierdzi, że integruje od jednej do pięciu aplikacji.

Konsumenci w USA wydadzą w tym roku prawie 710 miliardów dolarów na e-commerce. To o 18 procent więcej niż w zeszłym roku. Ponadto oczekuje się, że e-commerce osiągnie 14,5% całkowitej sprzedaży w USA w 2020 roku, co jest najwyższym w historii i największym wzrostem udziału w rynku w ciągu jednego roku. - Ponieważ konsumenci częściej przebywają w domu, ich zakupy przesunęły się ze sklepów stacjonarnych na internetowe, z korzyścią dla sprzedawców detalicznych, którzy przyjęli nowoczesną technologię handlu elektronicznego - mówi Shekar Hariharan, wiceprezes ds. marketingu w Jitterbit.

Integracja u potentatów

Na pierwszy plan wysuwa się więc rola firm, które przodują w rozwiązaniach integrujących systemy. Ułatwienie korzystania z aplikacji jest jedną z podstaw planu Facebooka na drugą połowę 2020 roku. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych od trzech tygodni zaznajamiają się z zintegrowanym systemem komunikacji na Instagramie i Facebooku. W najbliższych miesiącach działanie to ma również objąć WhatsApp.

Ponadto, w ostatnim czasie Google ogłosiło aktualizację aplikacji Map na iOS, która wprowadza dwie istotne zmiany: obsługę i kompatybilność CarPlay oraz wsparcie dla zegarka Apple Watch, jako platformy nawigacyjnej. Windows 10 rozpoczął pracę nad integracją systemów z oprogramowaniem Android, co znacząco poprawia jakość użytkowania urządzeń.

To pokazuje, że jednym z największych kroków rozwojowych w e-commerce w najbliższym czasie będą właśnie aplikacje i ich integracja z poszczególnymi interfejsami.

Więcej o rozwoju e-commerce dowiesz się w czasie czwartej edycji eTradeShow. Nie czekaj i zarejestruj się już dziś! Bilety znajdziesz na stronie internetowej etradeshow.pl.

Zachęcamy także do odwiedzenia naszych profili na Facebooku:

eTrade Show

Marketing Management Congress

IC events

eTrade Show Team

Zobacz również

Maksymalizacja zysków, przy minimalizacji nakładu pracy. Piotr Liroy Marzec, Maciej Sagal i KingAPP

Moją ideą była automatyzacja wszystkich procesów na wysokim poziomie – mówi Maciej Sagal, który z Piotrem Liroyem Marcem stworzył innowacyjną…

eTrade Awards – potwierdź swoją jakość w branży e-commerce

eTrade Awards to konkurs organizowany w ramach eTrade Show, czyli najbardziej merytorycznego wydarzenia w branży e-commerce. To prestiżowe wyróżnienie, po…

Wiadomości SMS a e-commerce. Podstawowa droga komunikacji z klientem

Choć wydaje się, że wiadomości SMS to zbyt osobista droga do kontaktu z klientem, są jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia…